Pentru ca romanii nu sunt „tari in gura” ca polonezii sau ungurii, noua Putere de la Bucuresti pare sa fi gasit „ofranda” pentru mai-marii comisari ai Uniunii Europene. Care, dupa ce au cerut „privatizarea” in ritm fortat a companiilor energetice la care statul roman pastreaza inca controlul si care, in ultima vreme, au avut rezultate financiare deosebite, care au depasit deja orice imaginatie, par sa se fi multumit acum doar cu o importanta „halca” din Ministerul Transporturilor.
Minister care, sa nu uitam, are totusi unul dintre cele mai generoase bugete, desi rezultatele concrete or fi ele sublime, dar lipsesc cu desavarsire. Astfel ca, in fond si la urma urmei, pierderea cea mai mare nu pare sa fie a contribuabilului roman, ci a „clanului Badalau”. Cel care, iata, desi isi „marcase teritoriul” de la Ministerul Transporturilor, va trebui peste nu multa vreme sa se multumeasca doar cu „maruntisul”, grosul bugetar urmand a fi manageriat strict la pretioasele indicatii ale managerilor pe care Bruxelles-ul vrea sa-i impuna la conducerea companiilor din subordinea ministrului Razvan Cuc.
Premiu de consolare
Aproape ca nu se stie cum, guvernantii au rezistat, cel putin momentan, asaltului pe care influentii comisari europeni l-au declansat pentru „globalizarea” companiilor energetice romanesti. In schimb, noua Putere s-a decis sa sacrifice Transporturile, un alt domeniu care a starnit „pofta” marilor jucatori internationali. Si uite cum, de-abia asezati la butoanele nenumaratelor companii mai mult sau mai putin profitabile din subordinea Ministerului Transporturilor, oamenii de casa ai unuia dintre ultimii „baroni” pesedisti, liderul giurgiuvean Niculae Badalau ar putea fi ridicati de la „masa bunatatilor”.
Desigur, nu de catre Sorin Grindeanu, ci de oamenii pe care Bruxelles-ul ii va trimite pentru a prelua conducerea manageriala. Caci, din cate se aude, aidoma ca si in alte domenii de activitate, si la Transporturi va fi declansata o ampla campanie de implementare a „conducerilor corporatiste” . Asa ca la societatile feroviare, cele aeriene si, mai ales, la cele raspunzatoare cu infrastructura rutiera se asteapta sa se treaca la recrutarea unor „mangeri profesionisti”, mult mai deschisi apoi la scaderea controlului statului roman. Si uite cum poate ajunge „Badalau&Compania” victima comisarilor europeni, tocmai cand combinatiile pareau sa-i mearga din plin…