Cauta

… ȘI CU BANII LUAȚI! NU MAI VIN nici F-16 din NORVEGIA!

Ciucă, dat jos din avion chiar înainte să decoleze!

Suntem ”papagalii” Europei! Poate să crească economia în statisticile oficiale, mai ceva decât ”tigrul european” al ”chinezului” Victor Viorel Ponta… Să furnizăm ”reziliență pe flancul estic al NATO” cât toate celelalte state membre la un loc… Să avem o societate civilă atât de adormită, încât nici măcar nu mai trebuie cumpărată – la propriu! – de către ”mutantul” Soros…Să asigurăm o stabilitate guvernamentală care nu face decât să demonstreze debilitatea actualei clase politice românești…

Încă nu avem avioane să ne asigurăm singuri barem Poliția Aeriană a propriului cer

Pentru că, ghinion, pentru restul statelor ”partenere” nici măcar nu contăm! Iar acestea nu dau nici măcar ”două parale” barem pe angajamentele asumate față de statul român prin contractele semnate de către demnitarii noștri, indiferent de culoarea lor politică, cu o obediență deja ”grețoasă”.

Așa că, în timp ce propaganda operativă de la București era isterizată mai ceva decât cea ”zelenskiană” de la Kiev de retragerea din dotarea Armatei Române a bătrânelor MiG – 21 pentru a le face loc cam la fel de ”ruginitelor” F – 16 pe care deja am plătit și deblocat credite totale de 494 de milioane de euro norvegienilor, nici măcar acestea nu mai vin! Nici anul acesta, cum era prevăzut…Dar nici prea curând… Sursele noastre susținând că, din cauza ”problemelor tehnice” invocate de către guvernanții de la Oslo – bravo lor, băieți deștepți, ne-au luat banii și acum… – suspendarea livrării primelor avioane F-16 este ”suspendată de facto pe timp nelimitat”!

4 noiembrie 2022: Am semnat contractul! Vin în 2023!

Aproape că nici măcar nu mai are rost să amintim că, de ani de zile, generalul Nicolae Ionel Ciucă s-a bătut mai ceva ca în bătălia inexistentă unde un jurnalist de casă i-a lipit pe frunte, ca la lăutari, eticheta de ”erou”, pentru ca Armata Română să fie dotată cu avioane noi. Și, la fel ca și în cazurile transportoarelor blindate, sistemelor de rachete și tuturor celorlalte tipuri de arme în valoare totală de peste 12 miliarde de euro achiziționate până acum din bugetul Ministerului Apărării Naționale  probabil că intențiile au fost unele onorabile. La fel ca și comisioanele și ”paraîndărăturile” aferente, ca să ”închidem cercul” pe bune…

Așa că, pe 4 noiembrie, de acum rezervistul Nicolae Ionel Ciucă anunța cu surlele și trâmbițele mediatice de rigoare o mare victorie a sa atât pe persoană fizică, dar și ca șef al Guvernului României: ”Am semnat contractul de cumpărare a 32 de avioane F-16 în stare operațională, din Norvegia. Primele aparate vor sosi în 2023”!

Astfel că sistemul a declanșat ”asaltul final” pentru impresionarea bietului contribuabil român cu ”amănunte tehnice” care să dovedească de ce a făcut premierul Nicolae Ionel Ciucă ”afacerea secolului”…

”Se asigură livrarea celor 32 de aparate de luptă în stare operațională. Este nevoie ca în actualul context să continuăm să acordăm atenția cuvenită întăririi capacității de apărare și răspuns al armatei noastre…

(…)  Pentru cumpărarea celor 32 de avioane F-16, Ministerul Finanțelor va asigura credite de angajament în valoare de 494 milioane de euro, necesare semnării contractelor. Suma va suplini banii prevăzuți deja de MApN pentru achiziție…

(…) MApN a convenit cu reprezentanții norvegieni contractul de achiziție a 32 de avioane F-16 în configurația M6.5.2, motoare de rezervă și suport logistic…

Contractul semnat cu Guvernul Regatului Norvegiei se va derula pe o perioadă de trei ani, primele aeronave urmând să fie livrate în anul 2023…

Contractul se derulează cu sprijinul Guvernului Statelor Unite ale Americii, în acest sens, Guvernul României a transmis scrisoarea de tip „Letter of request” pentru care se anticipează primirea unui răspuns pozitiv…

Avioanele vor fi livrate României în stare operațională, cu resursă disponibilă care va permite operarea acestora de către Forțele Aeriene Române pentru o perioadă de minim 10 ani, respectiv pe durata perioadei de tranziție la avioanele de generația a V-a.

Aeronavele vor asigura îndeplinirea noilor cerințe existente la nivelul NATO, ulterior urmând a fi introduse în programul de modernizare la aceeași configurație M6.X cu avioanele F-16 din prima escadrilă deja intrată în dotarea Forțelor Aeriene Române.

Achiziția de la Guvernul Regatului Norvegiei a pachetului de 32 de avioane F -16 include și instruirea unui număr minim de specialiști din cadrul personalului tehnico – ingineresc de aviație din Forțele Aeriene necesar pentru încadrarea funcțiilor – cheie din structurile de planificare și execuție a mentenanței și de asigurare a planificării logistice la nivelul Bazei Aeriene și Statului Major al Forțelor Aeriene pentru cele două escadrile de avioane F -16. Această soluție asigură, într-un interval de timp scurt, crearea la nivelul escadrilelor a capabilității minime de operare, mentenanță, planificare și conducere strict necesare pentru exploatarea în condiții de siguranță a avioanelor F-16 care vor fi achiziționate.

Fondurile estimate pentru achiziție sunt de circa 454 milioane euro, fără TVA. Din această sumă, circa 388 milioane de euro reprezintă costul aeronavelor propriu – zise”.

15 mai 2023: De astăzi, MiG – 21 LanceR nu mai zboară!

”Ministerul Apărării a organizat ceremonia de retragere a avioanelor MiG – 21 LanceR, care au zburat astfel pentru ultima oară. Avioanele de vânătoare MiG – 21 se aflau de 61 de ani în serviciul Forțelor Aeriene Române.

Acestea au fost scoase din serviciu în baza Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Țării din 18 mai 2022, pentru aprobarea Memorandumului privind „ Scoaterea din serviciu a aeronavelor MiG – 21 LanceR și tranziția accelerată la exploatarea aeronavelor F-16 din dotarea Forțelor Aeriene Române.

Astfel, în data de 15 mai 2023, începând cu ora 12.00, Baza 95 Aeriană „Erou căpitan aviator Alexandru Șerbănescu” din Bacău și-a deschis porțile pentru ca toți pasionații de aviație să poată urmări sosirea, trecerea la verticala aeroportului și aterizarea aeronavelor MiG – 21 LanceR decolate de la celelalte două baze aeriene.

Forțele Aeriene Române vor continua să execute Serviciul de Luptă Permanent poliție Aeriană cu aeronavele F-16 din dotare, sprijinite de aeronavele aliate dislocate în România, în cadrul misiunii de Poliție Aeriană Întărită sub comandă NATO”.

16 mai 2023 : ”Ghinion, nu putem asigura F-16”!

Norvegia a anunțat că ”nu avem suficienți tehnicieni pentru a face mentenanța celor 52 de avioane F-35 de luptă ale Forțelor Regale Norvegiene”. RNoAF anunțând că avioanele vor rămâne la sol până se vor găsi soluții de rezolvare a problemei lipsei personalului tehnic pentru mentenanța avioanelor americane.

Informația fiind făcută publică după ce ”guvernul norvegian a luat act de raportul Comisiei de apărare care a concluzionat că Norvegia nu dispune de minimul personal tehnic necesar desfășurării lucrărilor de mentenanță pentru avioanele de luptă livrate de compania americană Lockheed Martin”.

Astfel că o soluție pe termen mediu este solicitarea către producătorul american de a furniza- contra cost, bineînțeles – și personalul tehnic necesar asigurării mentenanței.

Numai că, până ce la anul vor putea veni primii specialiști de peste Ocean, norvegienii vor ”consemna la sol” nu doar propriile avioane, dar și tot personalul tehnic existent! În frunte, bineînțeles, cu tehnicienii care urmau să ”șteargă de rușine” avioanele F -16 cumpărate deja cu banii jos pentru Forțele Aeriene Române. Unele care, începând din această săptămână, și-au retras de la zbor avioanele MiG – 21 LanceR. Dar au primit și vestea că nu vor mai primi prea curând pe cele F-16 din Norvegia…

Ultimele stiri

  • Bătaie pe Dani Coman. Două rivale de moarte din Superligă îl vor
  • Șeful anticorupție din arbitraj, arestat pentru trafic internațional de droguri
  • Doi vajnici moldoveni pur-sânge tânjesc după regionalizarea României
  • România, sub ocupație economică. Germania, Franța și SUA controlează totul
  • Sindromul Havana – paranoia Occidentului. Ipoteza „Rușii au făcut-o” nu are probe
  • Întrebarea de 9 trilioane de dolari: cine plătește tranziția ecologică?
  • Accident grav pe DN2: șase persoane rănite/Trei mașini implicate în coliziune
  • Lumini și umbre
  • Șvaițer de Dobrogea
  • Inteligența artificială și generația copy paste
  • Exit mobile version