Drama din Muntii Apuseni a cutremurat o tara intreaga. Si dincolo de orice patima politica, milioane de romani asteapta inca sa se descopere adevaratul vinovat pentru ceea ce s-a intamplat, cele cateva demisii – care, oricum, numai de onoare nu au fost – nereusind sa convinga pe cineva ca o alta tragedie nu se poate intampla din nou.
Strict tehnic vorbind, cercetarile institutiilor abilitate par sa fi ajuns, in cele din urma, la un numitor comun: scurtcircuitul in buna gestionare a acestei situatii de urgenta s-a datorat plecarii din tara, la doar o ora de la producerea accidentului, a sefului Directiei Aviatiei Civile, cel care trebuia atat sa coordoneze Centrul Operativ al Ministerului Transporturilor, cat si sa informeze operativ comitetul ministerial. Numai ca directorul Catalin Gheorghe Radu, in mod cu totul inexplicabil, nu si-a indeplinit obligatiile ce ii reveneau din fisa postului prin prevederile HG 741/2008, sabotand astfel operatiunile de salvare. Lucru extrem de grav, mai ales ca vorbim de un ditamai ofiterul SRI sub acoperire…
Omul lui Fenechiu
In conformitate cu prevederile legale in domeniul aviatiei, practic tot ceea ce inseamna siguranta a zborului, pornind de la avion si pana la pilot, tine de Directia Aviatiei Civile din cadrul Ministerului Transporturilor. Care, pe langa responsabilitatea securitatii aeronautice, este totodata singura institutie abilitata prin lege de a consilia profesional Ministerul Transporturilor. Numai ca, directorul Catalin Gheorghe Radu, cunoscut de toti drept unul dintre „locotenentii” de incredere ai lui Relu Fenechiu, pe care „baronul de Iasi” i-a implantat cu japca la conducerea a diverse structuri, nu si-a indeplinit atributiile de serviciu. De ce ? Este o intrebare la care acesta trebuie sa raspunda, mai ales ca ancheta demarata de catre Corpul de Control de la Transporturi avanseaza rapid iar concluziile sunt cat se poate de clare: vina ii apartine lui Radu. Cel care, in mod normal, pe langa posibilele implicatii penale ale cazului, ar trebui sa raspunda cu functia, daca ministrul Ramona Manescu va avea curaj sa continue operatiunea de „curatire” a ministerului pe care il conduce prin indepartarea directorilor mosteniti de la puscariasul Fenechiu.
„Radu cel Frumos”
Insa ceea ce nu se stia pana acum despre directorul Aviatiei Civile, apelat cu tandrete de catre subordonatele recunoscatoare pentru sprijinirea carierei lor profesionale drept „Radu cel Frumos”, nu face decat sa adanceasca si mai mult misterul cu privire la neglijenta criminala afisata de acesta. Ce-i drept, pe langa rezolvarea numerosilor sai parteneri de combinatii, dintre care unii se afla deja dupa gratii, seful aviatiei este pasionat de deplasarile de fite in strainatate. Astfel ca, in timp ce „Radu cel Frumos” colinda in limba dupa Sanziana sa prin cele mai luxoase locuri din lume, bugetul institutiei pe care ar trebui sa o conduca este victima unui jaf generalizat.
Infiltrat pe Otopeni
Sa fie de vina pentru catastrofa provocata doar faptul ca Radu este un simplu directoras ajuns pe pile pe o functie cu atatea responsabilitati si care pur si simplu nu a stiut sa actioneze? Greu de crezut, din moment ce informatiile intrate in posesia noastra arata ca „Radu cel Frumos” era inca de dinainte de a detine functia „civila” si membru al Biroului 5 din cadrul Diviziunii Contrainformatii Economice din cadrul Serviciului Roman de Informatii! Iar inainte de a fi sef la Directia Aviatiei Civile, ofiterul SRI sub acoperire Catalin Gheorghe Radu bantuia in voie prin Aeroprortul Otopeni in baza legitimatiei de acces seria B nr. R265005!
DEZVALUIRI INCENDIARE
In numerele noastre viitoare vom prezenta amanunte incredibile privind implicarea ofiterului sub acoperire Catalin Gheorghe Radu in operatiunea „Tigareta 2” si prezenta sa in Anexa S – 207 a Dosarului 18 secretizat din judecarea celei mai mari operatiuni de contrabanda cu tigari din Romania. Dar si firmele de casa ale „boss-ului aviatiei”, prin care apropiatii lui „Radu cel Frumos” sug milioane de euro din bugetul Ministerului Transporturilor.