Cauta

„Memoriile” lui Nelu Iordache zguduie Ministerul Transporturilor!

Nu a trecut atat de multa vreme de cand ancheta Corpului de control al Ministerului Transporturilor a confirmat dezvaluirile ziarului nostru cu privire la jaful generalizat din bugetul institutiei la care s-au dedat „locotenentii” lui Relu Fenechiu, George Micu si Valentin Dorobantu, cunoscuti drept si „maharii de la CFR”.

Nelu Iordache are multe „combinatii” in comun cu „Radu cel Frumos”
Catalin Gheorghe Radu este extrem de generos cu prietenii sai, dar pe bani publici
Avioanele „Blue Air” se ridicau de la sol cu sprijinul „Bosului Aviatiei”

Insa sesizarea oficiala a DNA cu privire la nenumaratele ilegalitati comise de sefii cailor ferate o sa fie „pistol cu apa” fata de raportul care il priveste pe Catalin Gheorge Radu, seful Directiei Aviatie Civila si Securitate Aeronautica. Si cum in producerea si gestionarea defectuoasa a tragicului accident din Muntii Apuseni numai de ”securitate” nu poate fi vorba, „Bossul Aviatiei” va trebui sa explice atat ministrului Transporturilor, dar mai ales organelor de ancheta penala, cum de a reusit aceasta „performanta”. Insa in afara acestor cercetari, omul de incredere al puscariasului Fenechiu pare sa aiba pe cap si alte belele, sursele noastre sustinand ca fostul sau partener de combinatii, Nelu Iordache, se afla in plin avant creator la scrierea, de dupa gratii, a „Memoriilor” sale.

„Sadoveanu” de la Jilava

Dupa doua revelioane petrecute „la suferinta”, Nelu Iordache s-a pus si mai vartos pe scris, intr-un ritm atat de alert incat primii sai cititori, „lectorii” de la DNA, bineinteles, aproape ca nu mai prididesc cu analiza pe text. Iar cum miliardarul din Adunatii Copaceni a supt cea mai mare parte a averii sale din bugetul Ministerului Transporturilor, normal ca in „memoriile” sale partenerii de afaceri cu statul ocupa un loc aparte. Atat responsabilii cu asfaltarile, cat si cei din domeniul aeronautic, suspectati acum de procurori ca au pus umarul la dezvoltarea operatorului privat „Blue Air”. Iar personaj principal al povestirii acestui veritabil „Sadoveanu” de la Jilava este cine altul decat bunul sau amic Catalin Gheorghe Radu, care conduce aviatia civila inca din 2007.

Pistele lui „Radu cel Frumos”

Din informatiile intrate in posesia noastra, Nelu Iordache i-ar putea dedica un volum intreg „Bossului Aviatiei”, dar sigur este ca din marturisirile fostului patron al „Blue Air” nu pot lipsi cateva episoade aparte. Cum ar fi strambele bagate de seful Aviatiei Civile pentru a nu se realiza reparatiile la pista Aeroportului Timisoara pentru o suma modica de doar doua milioane euro, cand, vorba aceea, amicul Nelu Iordache facuse o oferta de “serioasa”, apreciata la 40 de milioane de euro. Adica de 20 de ori mai mare! De altfel, cei doi au multe amintiri comune despre combinatiile cu piste, tot afaceristul care se da drept victima presedintelui CE, Jose Manuel Barroso, fiind cel care a reparat pista de la Aeroportul Baneasa. La un pret cu care, dupa cum estimeaza expertii consultati de procurori, s-ar fi putut lesne ridica un aeroport nou…

„Zboara, puiule, zboara!”

Chiar si inainte de arestarea sa, Nelu Iordache incepuse sa se confrunte cu mari probleme financiare, fiind cunoscut cel mai mare rau platnic la achitarea taxelor aeroportuare. Numai ca, de fiecare data cand un avion „Blue Air” era retinut la sol, in urma unor telefoane primite la ROMATSA sau Autoritatea Aeronautica de la „Bossul Aviatiei”, Nelu Iordache primea izbavitorul indemn „zboara, puiule, zboara!”. Si cum nu era vorba deloc de putini bani, ar fi frumos ca acesta sa nu uite sa relateze acest important sprijin pe care l-a primit de-a lungul anilor. Chiar daca ar putea fi ranchiunos din cauza proptelelor pe care Catalin Gheorghe Radu le punea, in aceeasi vreme, si altor colaboratori apropiati, cum a fost Cristian Paris, de la Menzies, care este si onor reprezentantul Air Management International si Aviation Management International, care prelua pe banda rulanta contracte de instruire personal si consultanta. Sau Marin Zamfir, de la Autoritatea Aeronautica, care avea grija ca prin firmulita sa, Arpiem Servicii de Aviatie, sa onoreze si contractele asigurate de „Bossul Aviatiei” pentru livrarea de piese de schimb pentru aeronave. Sa nu-l uitam pe Nicolae Octavian Stoica care, in contextul in care Uniunea Europeana a impus Romaniei implementarea software-ului ECCAIRS (furnizat gratuit, impreuna cu up-gradurile necesare), era impins de „Radu cel Frumos” sa preia respectivul contract pentru firma pe care o reprezenta. O proptea asemanatoare celei puse lui Hardan Saadeh pentru incheierea contractului de asociere dintre Alpha Rocas si Compania Aeroporturi Bucuresti, unde castigurile se duc la privat, nu la stat.

Si tare ne e teama ca toate „pomenile” acestea oferite cu generozitate, pe bani publici, mediului privat nu a avut si blagoslovirea SRI, al carui ofiter sub acoperire este Catalin Gheorghe Radu…

Ultimele stiri

  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Incendiu puternic lângă București. Pompierii au intervenit de urgență în Mogoșoaia
  • Țările UE „Big Bang” riscă să-și piardă avantajul competitiv
  • Cap compas Riad. Petrobogăția atrage giganții bancari
  • Vehiculele Green Deal nu sunt pentru muritorii de rând. Prețurile cresc, în loc să scadă
  • Accident rutier cumplit, în Joia Mare. Doi oameni au murit, în Argeș
  • Elefantul lui Buddha ar putea strivi în curând Dragonul lui Confucius
  • Pică transferul lui Coman?! Arabii n-au mai venit la București
  • Dolarul puternic, marea amenințare pentru dușmanii Americii
  • Bursa este pe moarte!
  • Exit mobile version