AcasăTEHNOLOGIECum a intrat ChatGPT în viețile noastre

Cum a intrat ChatGPT în viețile noastre

Lansat în noiembrie 2022, ChatGPT este deja al cincilea site cel mai vizitat din lume

„Dacă va continua pe traiectoria actuală, ChatGPT va deveni cel mai mare site web din lume”. Această profeție, formulată de Sam Altman în cadrul unei conferințe organizate pe 9 septembrie de fondul Khosla Ventures, reflectă ambiția directorului OpenAI, dar și o tendință.

Lansat în noiembrie 2022, celebrul său asistent conversațional este deja al cincilea site cel mai vizitat din lume, potrivit Similarweb.

Cu 2,5 miliarde de mesaje pe zi, adică 29000 pe secundă, ChatGPT simbolizează pătrunderea tot mai mare a serviciilor de inteligență artificială  în viața noastră de zi cu zi. Ajunge deja la aproximativ 10% din populația adultă mondială. Revendică peste 790 de milioane de utilizatori săptămânali, adică de aproape patru ori mai mult decât în 2024, notează Le Monde.

Tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani reprezintă 46% din totalul mesajelor trimise către ChatGPT. Deși companiile din domeniul tehnologiei și mass-media promovează adesea promisiunile IA la locul de muncă, în special creșterea productivității, utilizările non-profesionale sunt de fapt cele care câștigă teren în asistentul OpenAI: reprezentau 73% din utilizare în iunie, față de doar 53% cu un an înainte.

Se conturează o inteligență artificială în care chatbotul joacă un rol la granița dintre asistentul personal, motorul de căutare și instrumentul de creare de conținut.

În 28% din cazuri, utilizatorii ChatGPT solicită sfaturi practice, în special în domeniul educației. În 24% din cazuri, aceștia caută informații despre persoane, evenimente, produse și rețete.  Iar  23,9% dintre utilizatori doresc să scrie un text, un e-mail, un raport sau orice alt document, dar și să îl îmbunătățească, să îl rezume sau să îl traducă.

Conform unui studiu realizat în luna mai de platforma financiară Adyen, pe un eșantion de 41.000 de consumatori din 28 de țări, peste o treime dintre ei utilizează deja IA pentru a-și facilita cumpărăturile.

În rândul tinerilor, această proporție ajunge la 57%. Unii cer ChatGPT să găsească coduri promoționale online pentru produsele pe care le vizează. Alții cer să identifice site-ul de comerț electronic care oferă cel mai bun preț sau să furnizeze o comparație între mărci.

Și tot mai mulți cumpărători se plimbă printre rafturi cu telefonul în mână, preferând să întrebe ChatGPT în loc să se adreseze vânzătorilor.

Alți giganți din domeniul digital își promovează asistenții conversaționali și îi integrează în serviciile online cele mai utilizate.

Google are 450 de milioane de utilizatori lunari pentru Gemini și Meta și  aproape un miliard pentru MetaAI, implementat pe Instagram, WhatsApp și Facebook.

Plaforma Grok, integrată în X, dar și Perplexity, Claude, chinezul DeepSeek sau francezul Le Chat (Mistral) completează tabloul ofertei abundente de chatboți.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
58 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger