Cauta

Tesla își închide primul showroom din China. Elon Musk schimbă strategia de retail pe cea mai mare piață auto din lume

Tesla a închis ceea ce fusese showroom-ul său emblematic din China, în timp ce compania își ajustează strategia de vânzări și servicii pe cea de-a doua piață a sa pentru mașinile electrice.

 

Tesla a închis showroom-ul din Parkview Green din Beijing, un centru comercial de lux din centrul orașului, potrivit două surse care au cerut anonimatul pentru că nu erau autorizate să discute despre această închidere.

Musk caută tehnicieni

Un apel către magazin, miercuri,  a fost redirecționat către un alt showroom Tesla din apropiere. Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii, scrie Reuters. Showroom-ul din Beijing, deschis în 2013, a fost primul magazin Tesla din China. Acesta a fost renovat în 2018 și extins pentru a ocupa două etaje ale mall-ului.

Tesla deține și administrează peste 200 de puncte de vânzare în toată țara, care expun modelele și organizează drive-teste pentru potențialii cumpărători. În septembrie, Reuters a raportat că Tesla ia în considerare închiderea unor showroom-uri din centre comerciale majore  din orașe precum Beijing, după ce traficul a scăzut în timpul restricțiilor Covid-19.

De asemenea, intenționează să pună mai mult accent pe magazinele din locații suburbane mai puțin costisitoare, care pot oferi și reparații, în timp ce compania încearcă să îndeplinească obiectivul directorului executiv Elon Musk de a îmbunătăți serviciile pentru clienți.

Ca parte a acestui efort, Tesla a angajat tehnicieni și alți angajați pentru posturi de service în China. Site-ul de recrutare al companiei în China a afișat miercuri 305 locuri de muncă pentru posturi de service, cu puține schimbări față de septembrie.

Mai mult de jumătate din magazinele Tesla din China nu oferă servicii de reparații sau întreținere și se află în locații cu chirii mari, unde spațiul este limitat. Printre acestea se numără și magazinul Tesla Parkview Green, închis în prezent.

Vânzări în plină expansiune

Tesla deține toate magazinele proprii, în loc să se bazeze pe dealeri. De asemenea, își vinde mașinile online. Acest lucru i-a permis o mai mare marjă de manevră pentru a ajusta o strategie de vânzare cu amănuntul care a fost inițial modelată după magazinele strălucitoare ale Apple în locații cu chirii mari.

Tesla a redus prețurile de pornire pentru automobilele sale Model 3 și Model Y cu până la 9% în China, inversând o tendință de creștere a prețurilor în întreaga industrie, pe fondul semnelor de slăbire a cererii pe cea mai mare piață auto din lume.

Tesla a vândut 318.151 de vehicule în China în primele nouă luni ale anului 2022, în creștere cu 55% față de anul precedent, potrivit China Passenger Car Association. Prin comparație, vânzările globale de vehicule electrice și hibride au crescut cu 113,2%.

Ultimele stiri

  • Ce acte trebuie să duci statului dacă vrei o pensie mai mare. Veste de la Simona Bucura-Oprescu
  • Ai grijă unde bei berea la mare! Poţi primi o amendă de 1.500 euro
  • Miron Cozma, audiat la PG: „Care Mineriadă? Toţi îl susţineţi pe Iliescu. Nu a existat Mineriadă”
  • Ayatollahul Iranului amenință: „Dacă avem și cea mai mică dovadă, vom reacționa dincolo de orice imaginație!” (VIDEO)
  • Cât te costă o noapte de cazare la mare cu „Litoralul pentru toţi”. Programul, în perioada 31 mai – 20 iunie
  • Prețuri de lux la restaurantele din București. Cât costă să iei masa în oraș. De banii ăștia, faci un city-break la Milano!
  • Cu „dedicaţie” de la Guvern, pentru şoferi: benzina şi motorina se scumpesc, de la 1 iulie 2024! Cât cresc accizele
  • Descoperire misterioasă la Giza. Ce ascund piramidele egiptene
  • Băsescu, reacție tranșantă: „România reușește în ultima vreme să facă o figură de prostălăul Europei”
  • România, ţară exotică! Ce au început să cultive agricultorii noştri
  • Exit mobile version