Cauta

Epava crucișătorului Moskva. Rusia trimite o navă veche de 107 ani pentru inspecție

Epava crucișătorului Moskva. Rusia trimite o navă veche de 107 ani pentru inspecție / Foto: Facebook, Opex 360

Nava Kommuna, pusă în funcțiune în 1915, va explora epava crucișătorului Moskva, scufundat după ce a fost lovit de două rachete ucrainene Neptun.

Recuperarea „elementelor sensibile”

O navă contemporană cu țarul Nicolae al II-lea, cu Primul Război Mondial, Revoluția din octombrie, epurările lui Stalin, al Doilea Război Mondial, Războiul Rece, prăbușirea Uniunii Sovietice și acum cu invadarea Ucrainei de către Rusia. Nu, nu este omologul rus al lui Duncan MacLeod ci nava de salvare Kommuna, admisă în serviciu activ în 1915.

Cea mai veche navă militară care este încă operațională, acest catamaran, construit inițial pentru a alimenta submarinele, a pornit din nou pentru a explora epava crucișătorului Moskva, scufundat de două rachete antinavă P360 Neptun trase de o baterie ucraineană de apărare de coastă.

Pentru această misiune, este probabil ca echipajul de pe Kommuna să implementeze un vehicul subacvatic operat de la distanță (ROV – Remotely Operated Underwater Vehicle) sau chiar mini-submarinul de salvare AS28 (Deep Submergence Rescue Vehicle), capabil să evolueze la adâncimi de până la 1000 de. metri. A priori, marina rusă ar trebui să inspecteze epava Moskvei și să recupereze „elementele sensibile”.

După ce s-a remarcat în special în timpul recuperării submarinului britanic L55, scufundat de marina sovietică în timp ce acesta fusese angajat într-o operațiune menită să susțină independența țărilor baltice, sau chiar în timpul asediului Leningradului, Kommuna a fost modernizată pentru prima dată în 1954. Apoi din nou în 1984 și în 2009, scrie Opex 360.

Posibil țintă legitimă pentru Ucraina

Prezența sa la locul scufundării fostului vas amiral al Flotei Ruse de la Marea Neagră, în largul Odesei, va fi evident privită cu suspiciune de Ucraina, care ar putea-o considera o țintă legitimă, mai ales după distrugerea de către forțele ruse a singurului avion Antonov-225 rămas, care era cea mai mare aeronavă de transport din lume.

În plus, Kievul a clasificat epava Moscovei ca „patrimoniu cultural submarin national”. Moscova a sfârșit prin a publica un bilanț uman după pierderea crucișătorului său, raportând un mort și 27 dispăruți. „Cei 396 de membri ai echipajului au fost salvați”, a declarat Ministerul rus al Apărării. Până atunci, s-a avansat că Moskva era operat de 500 de marinari.

Ultimele stiri

  • Creșterea impozitelor pe proprietate: măsură pentru finanțarea investițiilor locale
  • România, pacient la terapie intensivă: Bolojan spune că „nu există soluții magice”, doar plapumă scurtă și datorie lungă
  • Alege ce citești
  • Maia Sandu, în centrul atenției: liderii europeni, SCUT în jurul său (FOTO)
  • Companiile etalon din sectorul energetic, profitabilitate de 23% din cifra de afaceri
  • Marea confruntare: Xiaomi vs Tesla și Apple
  • Primarul Mangaliei, arestat. Cristian Radu este acuzat de 5 fapte de luare de mită
  • Republica Specialilor: magistrații vor pensii, Nicușor – controlul SRI și SIE!
  • Măsuri fiscale 2025: schimbări radicale care vor lovi buzunarele românilor
  • Creștere uriașă a cererii de petrol la nivel global. UE, înțepenită, păgubos, în tranziția verde
  • Exit mobile version