Cauta

„Criză energetică, recesiune globală”. Gigantul maritim Maersk vede „nori negri la orizont”

„Criză energetică, recesiune globală iminentă”. Gigantul maritim Maersk vede „nori negri la orizont” / Foto: Facebook

Cea mai mare firmă de transport maritim de containere din lume, Maersk, un barometru pentru comerțul global, avertizează asupra „norilor negri de la orizont”.

Maersk, cea mai mare firmă de transport maritim de containere din lume, a înregistrat miercuri un profit record pentru al treilea trimestru, pe fondul unor tarife mari de transport maritim, dar a remarcat o încetinire a cererii.

„Criză energetică, recesiune globală iminentă”

Gigantul danez, considerat pe scară largă un barometru pentru comerțul mondial, a raportat un profit înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) de 10,9 miliarde de dolari pentru acest trimestru, peste previziunile analiștilor de 9,8 miliarde de dolari și în creștere cu aproximativ 60% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Directorul general Soren Skou a declarat că „rezultatele excepționale” din acest an au fost determinate de o creștere continuă a tarifelor de transport maritim, dar a precizat că este clar că acestea au atins un nivel maxim și că vor începe să se normalizeze în trimestrul al patrulea, pe fondul scăderii cererii și a unei atenuări a congestionării lanțului de aprovizionare.

Skou a semnalat că veniturile din operațiunile maritime ale Maersk vor scădea în lunile următoare, scrie CNBC.

„Cu războiul din Ucraina, criza energetică din Europa, inflația ridicată și o recesiune globală iminentă, există o mulțime de nori negri la orizont”, a spus acestas miercuri.

„Acest lucru cântărește asupra puterii de cumpărare a consumatorilor, ceea ce, la rândul său, are un impact asupra cererii globale de transport și logistică. Deși ne așteptăm ca o încetinire a economiei globale să ducă la o piață mai slabă pe mări, vom continua să urmărim oportunitățile de creștere în cadrul afacerii noastre de logistică”.

În raportul său pentru al doilea trimestru, Maersk a semnalat o încetinire iminentă a cererii globale de containere de transport maritim, pe fondul slăbirii încrederii consumatorilor și al congestionării lanțului de aprovizionare.

Compania a declarat miercuri că se așteaptă ca cererea globală de containere să se contracte între 2% și 4% în 2022, față de o proiecție anterioară de +1% până la -1%, menționând că tarifele de transport și de navlosire au scăzut în trimestrul al treilea, pe măsură ce cererea s-a temperat și restricțiile chineze anti Covid-19 s-au diminuat. Acțiunile Maersk au scăzut cu 6% în timpul tranzacțiilor în Europa.

Ultimele stiri

  • Străzile din Bucureşti, mai nesigure decât cele din Bronx. Mărturia femeii atacate, din senin, de un bărbat, în Sectorul 2 (VIDEO)
  • Criteriul în funcţie de care se modifică data la care ieşi la pensie. Iată cum îţi calculezi ziua precisă în care te retragi din câmpul muncii!
  • O nouă pomană electorală în 2024. Ce a anunţat ministrul Agriculturii poate fi, de fapt, o lovitură majoră pentru producătorii din România
  • Euroins a dat România în judecată! Suma în litigiu: peste 500 de milioane de euro! Ce acuze aduc bulgarii
  • UPDATE. Termen în dosarul 2 Mai, cu noua judecătoare. Vlad Pascu, adus la instanță – VIDEO
  • Luptă pe piaţa articolelor sportive, în România. Decathlon primeşte o concurenţă puternică din Marea Britanie
  • Femeie în scaun cu rotile, batjocorită în Craiova Olguței Vasilescu. Un șofer de autobuz i-a închis în nas ușile și a refuzat să coboare rampa de acces!
  • Globalizarea muncii în România. Indienii din corporaţii, plătiţi prost, dar nici nu-şi dau interesul. Angajaţii români, exasperaţi!
  • Comunicat de presă PRAKTIKER REAL ESTATE ROMÂNIA SRL
  • Încă un cutremur în România. Ce magnitudine a avut seismul și în ce zonă s-a produs
  • Exit mobile version