Cauta

Alibaba, noua țintă a lui Trump în „războiul tech”?

Alibaba, noua țintă a lui Trump în „războiul tech”?

Alibaba, noua țintă a lui Trump în „războiul tech”?

Statele Unite au țintit unele dintre cele mai mari companii tehc din China, de la Huawei și TikTok, la ByteDance și WeChat-ul Tencent. Alibaba, unul dintre cele mai mari conglomerate de retail și internet din lume, ar putea fi următoarea țintă.

Acțiunile împotriva companiilor chineze au devenit din ce în ce mai frecvente și puternice, în timp ce administrația Trump se împotrivește companiilor din Beijing, forțând jucătorii mondiali să aleagă între China și Statele Unite.

„Suntem într-o schimbare de paradigmă, iar geopolitica trece printr-o transformare istorică chiar acum”, a declarat Alex Capri, de la Fundația Hinrich și lector la Universitatea Națională din Singapore. Oficialii de la Washington fac „mai multe acuzații” împotriva companiilor de tehnologie din China, un „indiciu că administrația încearcă cu adevărat să decupleze” industria tehnologică, a mai adăugat acesta, relatează CNN.

Alibaba, noua țintă a lui Trump în „războiul tech”?

Spre deosebire de ByteDance și Huawei – a căror expansiune globală a fost grav afectată după ce Washingtonul le-a eliminat din tehnologia SUA – Alibaba (BABA) nu a avut prea mult succes în extinderea pe piețele occidentale. Dar faptul că este un campion național în China din punct de vedere tehnologic poate fi un motiv suficient pentru Washington pentru a-l viza, potrivit lui Alex Capri.

Alibaba nu a fost încă amenințat cu aceleași tipuri de sancțiuni pe care președintele american Donald Trump le-a propus sau le-a aplicat altor firme tehnologice chineze. Iar Trump a vorbit chiar cu drag despre fondatorul companiei, Jack Ma, numindu-l „prietenul meu” la începutul acestui an, după ce miliardarul chinez a spus că va dona provizii pentru combaterea pandemiei coronavirusului.

Dar compania pare a fi pe lista oficialilor americani. Secretarul american de stat, Mike Pompeo, a menționat numele Alibaba săptămâna trecută, când a cerut companiilor americane să elimine din rețelele lor digitale tehnologia din China care „nu este de încredere”.

Washingtonul dorește să protejeze „informațiile personale cele mai sensibile ale americanilor și cea mai valoroasă proprietate intelectuală a afacerilor noastre – inclusiv cercetarea cu privire la vaccinul COVID – pentru a nu fi accesate de sisteme bazate pe cloud administrate de companii” precum Alibaba și Tencent (TCEHY), printre altele, a mai precizat oficialul american.

Companiile multinaționale sunt „alese drept campioni naționali pentru activele strategice și sunt puse în valoare … indiferent dacă le place sau nu”, a mai punctat Alex Capri.

Companii precum Alibaba au fost „alimentate într-un mediu pe deplin protejat în China, care a fost închis concurenților străini și au captat cota de piață fără a fi nevoie să concureze cu companii străine. Acum, când se aventurează și vor să concureze pe piețele deschise, se confruntă cu o reacție contrară”, a mai explicat specialistul.

Cum va afecta restricționarea Alibaba companiile americane

De asemenea, firmele americane ar putea suferi în urma noilor restricții impuse companiilor de tehnologie din China.

Dacă, de exemplu, Washingtonul obligă Apple (AAPL) să înlăture aplicațiile „de neîncredere” ByteDance, Alibaba și, în special Tencent, din App Store-ul său din China, iPhone-ul ar deveni mult mai puțin atractiv pentru cumpărătorii chinezi.

WeChat este considerat o necesitate zilnică pentru sute de milioane de chinezi care o folosesc pentru călătorii, plătesc bunuri, trimit mesaje prietenilor și familiei, postează fotografii, comandă mâncare și multe altele.

„Dacă Apple scoate WeChat din App Store, atunci este altceva”, a delarat Chingxiao Shao, fondatorul Red Gate Asset Management, un manager independent de investiții concentrat pe piețele de capital din China.

Dacă acest lucru se va întâmpla, „daunele provocate la nivelul Apple vor fi mult mai puternice decât daunele suportate Tencent”, a mai precizat fondatorul Red Gate Asset Management.

Anul trecut, Apple a vândut bunuri și servicii în valoare de 44 de miliarde de dolari în China, o zonă care include Taiwan și Hong Kong, reprezentând aproximativ 17% din vânzările totale ale companiei.

Ultimele stiri

  • Green Deal rămâne fără materii prime. Bătălie cruntă pentru rezervele anemice de litiu și grafit
  • Imagini înspăimântătoare! Femeie atacată din senin, pe o stradă din Capitală/Un tânăr de 25 de ani, reținut – VIDEO
  • Majorări salariale doar pentru ministere și Guvern. Polițiștii, fentați din nou
  • Pe ce vor cheltui bogătașii lumii 4,4 miliarde de dolari în 2024
  • China ridică miza: mașina electrică de 12.000 euro, pregătită pentru piața europeană
  • Tyson Fury încasează 100 de milioane de euro…”Ghinionul” lui!
  • Chivu a refuzat Ajax!
  • Sfârșitul neutralității nordice. Ce aduc Finlanda și Suedia în NATO
  • Mesajul economic al lui Biden sună a gol
  • Politica monetară a Europei nu mai trebuie să pedaleze în tandem cu cea din SUA
  • Exit mobile version