Cauta

Românii cu maşini mai vechi de 15 ani primesc bani de la stat. Şi nu e vorba de voucherele de la Programul Rabla!

Românii cu maşini mai vechi de 15 ani primesc bani de la stat. Şi nu e vorba de voucherele de la Programul Rabla! - Ziarul National

Românii cu maşini mai vechi de 15 ani primesc bani de la stat. Şi nu e vorba de voucherele de la Programul Rabla!

Şoferii români care vor să scape de maşinile vechi mai au o opţiune, în afara Programului Rabla. Orice astfel de rablă ar putea valora 3.000 de lei. Bani în mână, nu voucher pentru o maşină nouă. Atât vrea să plătească ministrul Mediului ca să le scoată de pe şosele.

Şefii de la Mediu, în parteneriat cu autorităţile locale, vor plăti pentru trimiterea la fier vechi a acestor maşini prin intermediul unui program complementar Rabla, o sumă de bani, care poate fi folosită după cum vrea proprietarul rablei predate. De altfel, aparent, singura condiţie e să fii proprietar al unei maşini mai vechi de 15 ani, pe care vrei să o valorifici.

Mediul – 1500 lei, restul – autorităţile locale

Suma recomandată de AFM este de 3.000 de lei, dar suma poate fi mai mare sau mai mică în funcţie de posibilităţile administraţiilor locale. AFM şi Ministerul Mediului lucrează încă la definitivarea acestui program, care va fi prezentat zilele viitoare.

Noi vom acoperi 1.500 de lei din această sumă, restul e responsabilitatea autorităţilor locale, dar acestea pot decide să ofere şi alte lucruri în schimbul maşinii. Biciclete, trotinete electrice, depinde de ei”, explică Lorand Fulop, şeful AFM.

40% dintre mașini au peste 17 ani

Parcul auto român este foarte îmbătrânit. Aproape 5 milioane de maşini care au în cel mai bun caz normă Euro 4 circulă încă pe străzile României şi poluează considerabil.

Pentru că avem cel mai vechi parc auto din Uniunea Europeană, ministrul Mediului vrea să elimine rablele şi este dispus să plătească pentru asta. Câte 3.000 de lei pentru fiecare, aşa că ar avea nevoie de 16 miliarde de lei.

Conform statisticilor, analizând situația, am constatat că 40% dintre mașinile înmatriculate în România au peste 17 ani.

Este un procent șocant și statul trebuie să găsească soluții pe de-o parte pentru a satisface cerințele Comisiei și a avea reforme în PNRR. Pe de altă parte, pentru a reduce poluarea, mai ales în marile orașe”, a spus Tanczos Barna, ministrul Mediului.

Ultimele stiri

  • Sesizarea CCR, din nou la îndemâna președintelui: Nicușor Dan anunță o schimbare majoră de jurisprudență
  • Citrice destinate furajării animalelor, vândute în România ca produse de calitatea I: avertisment dur al ANPC FOTO
  • Taxa turistică de 10 lei, miza bugetară a Capitalei: Primăria estimează venituri de 15 milioane de lei
  • Știai că stomacul produce 90% din serotonina corpului? – Intestinul ca „al doilea creier”
  • Viagra, soluția neașteptată pentru bradul de Crăciun: metoda care face pomul să rămână verde mai mult timp
  • Mesele de sărbători fără excese: cum să te bucuri de preparate tradiționale fără disconfort
  • Previziunile Babei Vanga pentru 2026. Ce a prezis vestita clarvăzătoare despre un nou Război Mondial
  • Taxă „de horoscop”, introdusă la Spitalul Clinic din Suceava. Pentru ce se cere, de fapt, 100 de lei
  • Cele mai frumoase 9 târguri de Crăciun din Europa
  • Vești proaste pentru bugetari! Premierul Bolojan refuză să facă punte între Anul Nou şi Bobotează
  • Exit mobile version