Cauta

Românii cu maşini mai vechi de 15 ani primesc bani de la stat. Şi nu e vorba de voucherele de la Programul Rabla!

rable

Românii cu maşini mai vechi de 15 ani primesc bani de la stat. Şi nu e vorba de voucherele de la Programul Rabla!

Şoferii români care vor să scape de maşinile vechi mai au o opţiune, în afara Programului Rabla. Orice astfel de rablă ar putea valora 3.000 de lei. Bani în mână, nu voucher pentru o maşină nouă. Atât vrea să plătească ministrul Mediului ca să le scoată de pe şosele.

Şefii de la Mediu, în parteneriat cu autorităţile locale, vor plăti pentru trimiterea la fier vechi a acestor maşini prin intermediul unui program complementar Rabla, o sumă de bani, care poate fi folosită după cum vrea proprietarul rablei predate. De altfel, aparent, singura condiţie e să fii proprietar al unei maşini mai vechi de 15 ani, pe care vrei să o valorifici.

Mediul – 1500 lei, restul – autorităţile locale

Suma recomandată de AFM este de 3.000 de lei, dar suma poate fi mai mare sau mai mică în funcţie de posibilităţile administraţiilor locale. AFM şi Ministerul Mediului lucrează încă la definitivarea acestui program, care va fi prezentat zilele viitoare.

Noi vom acoperi 1.500 de lei din această sumă, restul e responsabilitatea autorităţilor locale, dar acestea pot decide să ofere şi alte lucruri în schimbul maşinii. Biciclete, trotinete electrice, depinde de ei”, explică Lorand Fulop, şeful AFM.

40% dintre mașini au peste 17 ani

Parcul auto român este foarte îmbătrânit. Aproape 5 milioane de maşini care au în cel mai bun caz normă Euro 4 circulă încă pe străzile României şi poluează considerabil.

Pentru că avem cel mai vechi parc auto din Uniunea Europeană, ministrul Mediului vrea să elimine rablele şi este dispus să plătească pentru asta. Câte 3.000 de lei pentru fiecare, aşa că ar avea nevoie de 16 miliarde de lei.

Conform statisticilor, analizând situația, am constatat că 40% dintre mașinile înmatriculate în România au peste 17 ani.

Este un procent șocant și statul trebuie să găsească soluții pe de-o parte pentru a satisface cerințele Comisiei și a avea reforme în PNRR. Pe de altă parte, pentru a reduce poluarea, mai ales în marile orașe”, a spus Tanczos Barna, ministrul Mediului.

Ultimele stiri

  • Polițiștii acuză MAI că vrea să le prelungească, pe șest, vârsta de pensionare
  • Ritualul neobișnuit al marelui portar argentinian Sergio Goycochea. „Era talismanul meu”
  • Bogdan Hossu: E o minciună că nu avem voie să producem energie pe cărbune. Termenul e 2034
  • Tarifele vamale ale Unchiului Sam. Care sunt scenariile posibile înainte de 9 iulie, termenul limită
  • Măsuri fiscale discutate de Guvern. Se fac noi calcule privind creșterea TVA: cote de 11% și 21%
  • Anunțul Barcelonei: „10” pentru Lamine Yamal!
  • Exodul milionarilor din Marea Britanie. Câți vor pleca în acest an
  • Deminarea Ucrainei, de la greblă la dronă
  • Statistici 2025: Aplicațiile de meditație în România – creștere, impact și rol pentru echilibrul mintal
  • Cum poate crește Bolojan în ochii poporului
  • Exit mobile version