Cauta

Românii cu maşini mai vechi de 15 ani primesc bani de la stat. Şi nu e vorba de voucherele de la Programul Rabla!

rable

Românii cu maşini mai vechi de 15 ani primesc bani de la stat. Şi nu e vorba de voucherele de la Programul Rabla!

Şoferii români care vor să scape de maşinile vechi mai au o opţiune, în afara Programului Rabla. Orice astfel de rablă ar putea valora 3.000 de lei. Bani în mână, nu voucher pentru o maşină nouă. Atât vrea să plătească ministrul Mediului ca să le scoată de pe şosele.

Şefii de la Mediu, în parteneriat cu autorităţile locale, vor plăti pentru trimiterea la fier vechi a acestor maşini prin intermediul unui program complementar Rabla, o sumă de bani, care poate fi folosită după cum vrea proprietarul rablei predate. De altfel, aparent, singura condiţie e să fii proprietar al unei maşini mai vechi de 15 ani, pe care vrei să o valorifici.

Mediul – 1500 lei, restul – autorităţile locale

Suma recomandată de AFM este de 3.000 de lei, dar suma poate fi mai mare sau mai mică în funcţie de posibilităţile administraţiilor locale. AFM şi Ministerul Mediului lucrează încă la definitivarea acestui program, care va fi prezentat zilele viitoare.

Noi vom acoperi 1.500 de lei din această sumă, restul e responsabilitatea autorităţilor locale, dar acestea pot decide să ofere şi alte lucruri în schimbul maşinii. Biciclete, trotinete electrice, depinde de ei”, explică Lorand Fulop, şeful AFM.

40% dintre mașini au peste 17 ani

Parcul auto român este foarte îmbătrânit. Aproape 5 milioane de maşini care au în cel mai bun caz normă Euro 4 circulă încă pe străzile României şi poluează considerabil.

Pentru că avem cel mai vechi parc auto din Uniunea Europeană, ministrul Mediului vrea să elimine rablele şi este dispus să plătească pentru asta. Câte 3.000 de lei pentru fiecare, aşa că ar avea nevoie de 16 miliarde de lei.

Conform statisticilor, analizând situația, am constatat că 40% dintre mașinile înmatriculate în România au peste 17 ani.

Este un procent șocant și statul trebuie să găsească soluții pe de-o parte pentru a satisface cerințele Comisiei și a avea reforme în PNRR. Pe de altă parte, pentru a reduce poluarea, mai ales în marile orașe”, a spus Tanczos Barna, ministrul Mediului.

Ultimele stiri

  • Iohannis chemat de ANAF să plătească 4,7 milioane lei pentru imobilul din Sibiu
  • Producătorii din China remodelează piața auto globală
  • Comunicat de presă Spitalul Clinic Județean de Urgențe Sf. Spiridon Iași
  • Ce scumpiri îi așteaptă pe șoferi în doar câteva zile. Guvernul Bolojan a dat undă verde ordonanței/Cât va costa rovinieta și cât vor fi amenzile pentru lipsa ei
  • Rolul Bisericii: „reînarmarea spirituală” a Danemarcei este o lecție pentru Occident.
  • Rusia sare la beregata Austriei: Moscova va răspunde!
  • Războiul lui Trump împotriva dezordinii urbane
  • Guvernul a aprobat: serviciile psihologice pentru pacienții oncologici vor fi decontate prin sistemul public de sănătate
  • Trump și lupta sa împotriva lui Biden
  • MAGA și noul neoconservatorism. Structurile hegemoniei americane au rămas intacte
  • Exit mobile version