AcasăSOCIALE oficial. Se trece la supraimpozitarea mașinilor vechi

E oficial. Se trece la supraimpozitarea mașinilor vechi

Românii, obligați să renunțe la mașinile vechi

Supraimpozitarea mașinilor vechi și taxarea autovehiculelor poluante au fost oficializate odată cu apariția în Monitorul Oficial a Master Planului General de Transport al României, care cuprinde și măsurile de reformă asumate în PNRR. La vehiculele de marfă taxarea se va face în funcție de distanță, estimându-se un tarif de 0,15 euro/km.

Investițiile în infrastructură aduc și vești proaste pentru români, având în vedere că vechiul Guvern și-a asumat măsuri de reformă dure și, de cele mai multe ori, nerealiste în PNRR. Una dintre acestea este descurajarea prin orice mijloace a circulației mașinilor vechi, atât prin supraimpozitare, cât și prin taxarea înmatriculării vehiculelor mai vechi de 15 ani.

România va trebui să asigure în următorii 10 ani contribuția financiară aferentă proiectelor cu finanțare europeană la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în Master Planul General de Transport, rezultând un efort financiar reprezentând aproximativ 2% din PIB/an, în funcție de progresul fizic și financiar al proiectelor. Pentru identificarea de surse suplimentare de fonduri, în cadrul PNRR a fost asumată o reformă care include aprobarea unui pachet legislativ necesar pentru implementarea noului sistem de taxare/impozitare conform principiului „poluatorul plătește” și a principiului taxării ecologice, care include taxarea pe baza distanței pentru vehiculele de marfă poluante, de tonaj greu (de tipul camioanelor și alte tipuri de autoutilitare) și stabilirea unor programe de stimulare a reînnoirii parcului auto (în special autovehicule mici/autocare/autobuze) prin intermediul unor scheme de casare, corelate cu măsuri de taxare/impozitare la nivel local pentru deținerea în proprietate a celor mai poluante vehicule de pasageri.

Guvernul estimează faptul că potențialul venit suplimentar generat de astfel de taxe ar fi între 1 și 2 miliarde EUR/an. Un asemenea sistem este standard la nivelul UE, fiind deja operațional în Germania, Austria, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Portugalia și Belgia. Nivelul inițial estimat pentru România de 0.15 EUR/km, comparat cu Polonia (0.2-0.4 EUR/km) este unul ce ia în calcul specificul industriei de transport naționale.

Dispare rovigneta

Rovigneta va fi, astfel, înlocuită cu o tarifare bazată pe distanța parcursă. Totodată, vor fi implementate principiile de taxare ecologică, care vor aduce taxe în plus la înmatricularea mașinilor mai vechi de 15 ani. Astfel, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) va fi responsabil de actualizarea cadrului legislativ care reglementează aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România. Același minister va pregăti un mecanism de corelare a sistemului de taxare utilizat pentru toate modurile de transport, astfel încât și celelalte moduri de transport, în special cel feroviar, să devină competitive și atractive, în special în ceea ce privește traficul de marfă. În același timp, vot fi acordate stimulente pentru vehicule curate/cu emisii reduse și pentru moduri curate de transport.  Veniturilor din taxarea suplimentară vor fi folosite pentru sprijinirea întreținerii drumurilor și a noilor investiții în transportul durabil.

300 radare mobile și 500 camere video

Strategia Naţionale de Siguranţă Rutieră, finanțată prin PNRR, prevede, printre altele, achiziționarea a 300 de radare și 500 de camera mobile. Printre măsurile care vor fi implementate se numără și evaluarea vehiculelor rulate, care au fost implicate în evenimente sau pentru determinarea stării de depreciere, implementarea și dezvoltarea activității de expertiză tehnică extrajudiciară auto, precum și dezvoltarea unor baze de date compatibile, privind elementele de siguranță rutieră, în cadrul stațiilor de inspecție, cât și a unităților de reparații vehicule.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
7.245 afisari

30 COMENTARII

  1. Un program antinational. Taxe mari, preturi duble, combustibil scump, mancare la pret triplu si bomboana pasaport covid. Toate ingredientele ptr o rascoala.

    • Abia astept o noua REVOLUTIE! Cei din Guvern vor fi jupuiti de viu! Revolutia di 89 o sa fie pistol cu apa pe langa ce va urma!

      • @Un om: poti sa o astepti mult si bine… n-ai cu cine! Romanasu’ e cu berea si cu micii… sa lupte altii pentru drepturile si libertatea lui… somn usor, romani viteji…

    • Colapsul si Falimentul Romaniei este asigurat ! A incept deja din septembrie 2021. De fapt acum se implinesc viziunile lui Arsenie Boca : „Imi pare rau ca sunteti cei de pe urma. Va vor cerne. Vor pune impozite, taxe si alte ingradiri. Vor lua totul!”

  2. Totusi, in afara de afirmatia ” Totodată, vor fi implementate principiile de taxare ecologică, care vor aduce taxe în plus la înmatricularea mașinilor mai vechi de 15 ani.”, CARE SE REFERA LA INMATRICULARE, NU LA DETINERE, MAI POATE AUTOAREA ARTICOLULUI SA NE SPUNA SI ALTCEVA ?
    Dar despre masinile mai vechi de 15 ani, cu 50 000 Km parcursi si impecabile tehnic, stimata ziarista a citit ceva in planul lui Grindescu ?
    Oricum, la prima suprataxare imbecila a masinilor oamenilor de rind, PSD va cadea la 5 %.
    Daca ”poluatorul plateste”, sa se puna plata conform poluarii, altfel…..5%
    Doamne ajuta !
    P.S. A mai vrut Firea sa faca ceva asemanator in Bucuresti si a pierdut alegerile !!!

  3. E vorba de urmăritul oamenilor.
    Nu plăteam în funcție de distanța parcursă deja pe benzină?
    Începe să se vadă părți de Marea Resetare ce este acoperită de minciuna covid și de cea cu poluarea.

  4. Am facut si in domeniul asta praf si pulbete pt ca avem comisarul pe transp de aici din tarisoara consoarta lui crin liberalul , si care ca si ciolos cand era la agric a jucat pt altii. Tradatori toti si care si cu ajutorul lor demondtreaza ca ue e o adunatura de pungasi care nu vad decat avantaje pt cativa restul doar sclavi!!!!

  5. Cred cum zicea cineva mai sus,la pitigoii astora nu le e bine, inghitim tot felul de porcarii debitate de ciuma de habarnisti, zicand ca Europa lui peste dicteaza, statele puternice , nici nu-i baga in seama, numai noi niste moluste, cum au facut cu rablele, de am devenit cimitirul de vechituri al Europei, automobilistii nu-s uniti ca cei din transporturi care cu amenintari si blocari, au obtinut revedicarile dorite, privind circulatia sambata si duminica, diurnele, asigurarie, etc.

  6. Va spun de un an de zile ca acest PNRR va avea ca rezultat ingroparea definitiva a Romaniei ,aruncarea poporului roman inpoi la vremea lui 1907.Nu credeti,o sa mai vorbim poate.

  7. Jukoave , iar ai tras pe nas , cum sa ingroape ” definitiv „Romania niste bani primiti de la Uniunea Europena ? Ai un fix INPOI cu ” vremea lui 1907 ” ?

  8. Căcații ăștia uscați și obosiți au întrebat și românii dacă își doresc ,,reformele și măsurile” astea penibile ? Au pupat ghiuluri și dosuri la Înalta poartă și acum trebuie să suferim toți pentru că primim bani prin PNRR ? Păi să le spună cineva la distrușii ăștia care se află vremelnic în funcții că va veni și ziua când vor fugii și se vor ascunde ca șobolanii de furia poporului. Până când morții voștri vă mai bateți joc de noi ?

  9. Comisarul.ro , astazi , 04.01.2022 , ora 07:21 : ” O datorie se poate plati prin …( inmatriculare suedeza ) a decis Curtea Constitutionala a Spaniei „. Sa se aplice peste tot , ar fi mana cereasca , as scapa de datorii …………hiihihihihihihihi

  10. Bun este acest PNNR macar in aceasta privinta Nu mai ai pe unde trece cu un copilas de mana deoarece trotuarul este ocupat de rable poluatoare.Sunt nebuni care au curtea plina cu masini vechi aduse de la vestici Bai nu va e rusine ,aveti apucaturi precum rusii Bai vreti ca- n vest,comportati va ca atare !Ne-ati inegrit plamanii cu gazariile voastre ,ne intoxicati cu taradaicele voastre de rahat!

    • saracu, de tine vorbesti sa nu taci
      păi trotuarele sunt pline si cu masini noi ca oamenii nu au locuri de parcare
      Ca oamenii au in curtea lor masini ce te f.te grija pe tine , ai dat tu bani pe ele?
      nu toti romanii au bani de o masina noua la lefurile ce le au
      Asa ca .lasa-ne!

      • Esti rus ? De ce te bagi unde nu-ti fierbe oala si postezi in National , n-ai altceva de facut ?

  11. Deziderate asumate de laudatori ai modernismului …. Daca tot ne aliniem standardelor impuse . Atunci cu nivelul de trei cu puterea de cumparare , ce facem ?

  12. Taxe cât mai multe pentru îmbunătățirea traficului rutier, după modelul băsist „Aici sunt banii dumneavoastră”. Adevărul a ieșit la iveală după câtva timp când conturile lui Băsescu-Udrea Cocoș s-au umflat enorm, noi circulând tot prin gropile din asfalt, indiferent de drum/șosea.

  13. Handicapat ul mintal GHINEA a făcut planul PNRR nu pentru romani ci cum au dorit alții, corporațiile pentru ai jecmanit și tacă pe amărâții de romani.
    Ve tugam romani la alegeri nu mai votați astfel de pupincuriști, și nici partide ca PNL, PSD, USR care sunt pline de ptosti și aserviți. votați candidati independenți care vor reprezenta interesele voastre.

    • ” Corporatiile pentru ai jecmanit si taca pe amaratii de romani ” , ” Ve tugam romani ” , ” pline de ptosti ” .

  14. Păi, de ce nu aplică Guwerneru’ aceleași taxe și pentru avioanele militare, mai vechi de 40 de ani, achiziționate recent ? Și pentru alea achiziționate anterior, cu aceeași vechime?
    De ce nu extinde regula asta în toată industria de transport rutier, aerian și naval?
    DE CE… se aplică toate lucrurile astea doar pentru proști? Întreb și eu, așa, retoric…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger