Cauta

RCA-ul românesc, un pericol pentru profiturile multinaționalelor

Apariția RCA-ului românesc, blocată pe toate planurile

Deși a primit ordin de la Ministerul Finanțelor să înceapă emiterea de polițe RCA și Casco, CEC Bank a anunțat că ar avea nevoie de 6 luni să pună pe picioare o astfel de activitate. În realitate, nimeni nu se grăbește să înființeze RCA-ul românesc, care ar duce la prăbușirea profiturilor multinaționalelor. Societatea cu capital de stat ar fi trebuit înființată încă din 2018, conform legii, însă presiunile firmelor de asigurări au avut efect.

Falimentul City Insurance a adus pierderi uriașe atât firmelor, cât și cetățenilor. În plus, firmele de asigurări rămase pe piață au profitat din plin și au dublat polițele RCA, fără ca statul să aibă vreo reacție, că despre plafonarea prețurilor nu se mai aude nimic. Singura măsură eficientă era aplicarea Legii 132/2017, care spunea clar că statul poate înființa o societate de asigurări din 2018. Au trecut însă 4 ani fără să se miște absolut nimic.

Când, în sfârșit, Ministerul Finanțelor, a dispus crearea unei astfel de societăți, CEC Bank a avansat un termen de 6 luni, pentru pregătire, deși, în realitate, o lună ar fi fost arhisuficient. ”Din 2018 ar fi trebuit să apară, conform legii, societatea de stat care să emită polițe RCA, dar nici până astăzi nu s-a înființat. Premierul și ministrul de Finanțe l-au împuternicit pe președintele CEC Bank acum câteva luni să facă toate demersurile pentru a emite polițe RCA. Care sunt interesele și dedesubturile de nu se dorește ca o societate financiară românească să emită polițe RCA? Undeva sunt niște băieți deștepți, care nu vor să se înființeze această societate, cineva stopează apariția acestei societăți. Dacă mâine ar apărea această societate românească, pe lângă transportatori, peste 70% din șoferi își vor încheia polițe RCA aici. Și asta pentru că oamenii s-au săturat de falimente, de faptul că firmele de asigurări nu plătesc daunele sau plătesc doar parțial. Dacă vom avea RCA românesc se termină și cu profiturile multinaționalelor”, ne-a declarat Vasile Ștefănescu, președintele  Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Bat clopotele unui nou faliment

Reprezentanții transportatorilor susțin că este foarte posibil ca în România să asistăm la un nou faliment în piața asigurărilor, ceea ce ar însemna un adevărat dezastru. ”Nu știu dacă societățile de asigurări au toate provizioanele constituite pentru procesele din instanță, așa cum prevede legea. La câte societăți de asigurări s-au făcut controale pe fond, de la ANAF, în ultimii 20 de ani? Poate la una sau la două. Și vorbim de societăți care manevrează miliarde de euro pe an, iar la sfârșitul anului sunt pe pierderi. Toate aceste societăți aduc 2% din PIB, iar multe dintre ele fac profit în primele 6 luni de zile, apoi fac calculele, iar în următoarele 6 luni ajung la zero până la sfârșitul anului”, ne spune președintele COTAR, Vasile Ștefănescu. Pe acest fond, existența unei societăți de stat de asigurări ar însemna și încasări mai mari la bugetul de stat, știindu-se că polițele RCA reprezintă una dintre cele mai profitabile afaceri. În februarie 2022, conducerea ASF spunea că așteaptă depunerea documentației de către CEC Bank pentru a putea autoriza activitatea, însă, până în prezent, nimic nu s-a mișcat.

Grup infracțional

Reprezentanții COTAR atrag atenția că City Insurance nu a contestat falimentul, ceea ce spune foarte multe. ”Noi am anunțat de acum doi ani de zile că acolo este un grup infracțional, dar nici Parlamentul, nici ASF nu ne-au luat în seamă. Și iată, prejudiciul este acum de 1,8 miliarde de euro, pe care tot noi o să-l plătim. Sunt alte sute de mii de euro pierduți de service-uri, care aveau procese pe rol împotriva City pentru subevaluarea reparațiilor și neplata daunelor pe dosare, care durau de 2-3 ani de zile, cu avocați și cheltuieli. Mai mult, celelalte firme de asigurări ne-au dublat polițele, pe fondul falimentului City, care nu i-a afectat cu nimic. Din contră, toți ar fi trebuit să se bucure că acaparează 47% din piața RCA. Chiar Guvernul României nu vede? Eu înțeleg, sunt multinaționale, vor să facă bani, dar nu cu prețul sărăcirii populației și a firmelor de transport”, ne-a mai precizat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Ultimele stiri

  • Aeroportul București-Sud va deservi peste 11 milioane de pasageri/ Băluță: Împreună am făcut primul pas – GALERIE FOTO
  • Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț de ultimă oră pentru pensionari. Hotărârea, publicată în Monitorul Oficial
  • Nicușor Dan, complice prin pasivitate și dezinteres la dezastrul și jaful de la Arena Națională
  • Speranța gimnasticii românești între cei „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Candidatul AUR la Primăria Capitalei: Procurorii ne-au anunţat că au început urmărirea penală în urma plângerii la DNA împotriva lui Nicuşor Dan
  • Un bărbat înarmat care a încercat să incendieze o sinagogă din Franța, ucis de poliţie
  • Comunicat de presă COLEGIUL ECONOMIC ”VIILOR”
  • Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni. Cum va fi vremea în prima parte a lunii iunie
  • Terifiant! Director de închisoare, asasinat. Primise ameninţări cu moartea de la deţinuţi
  • Planuri de călătorie date peste cap. Zeci de oameni au ratat zborul Cluj Napoca-Paris. Ce s-a întâmplat la aeroport
  • Exit mobile version