Cauta

Olandezii, pact cu Ministerul Economiei pentru falimentarea Șantierului Naval Mangalia

Ministrul Economiei, imun la strigătele de disperare a angajaților de la Șantierul Naval Damen

Ministerul Economiei acceptă, tacit, falimentarea Șantierului Naval Mangalia, unde este acționar cu 51%, alături de olandezii de la Damen. Deși s-au angajat să aducă pe profit societatea, olandezii o țin pe pierderi și, mai nou, recrutează angajații calificați din șantier pentru o altă firmă olandeză, din Galați. Sindicaliștii susțin că șantierul este căpușat de firme olandeze, iar Ministerul Economiei refuză să se implice.

Faptul că Florin Spătaru, actualul ministru al Economiei, este fost angajat al olandezilor de la Damen, poate fi o coincidență. Însă faptul că Ministerul Economiei, acționar majoritar al Șantierului Naval Damen Mangalia nu ia măsuri pentru a opri falimentarea societății, al cărei management a fost cedat olandezilor, schimbă, total, perspectiva. De șapte zile, angajații șantierului protestează față de salariile de mizerie și cer intervenția ministrului Florin Spătaru pentru a stopa falimentarea societății.

”Unul dintre motivele nemulțumirilor și îngrijorărilor salariaților au legatură cu intenția Directoratului Damen de restructurare a forței de muncă și a posturilor. Chiar dacă imediat după protestul din luna decembrie 2022 ni s-a comunicat că s-a amânat luarea unei decizii în acest sens, salariații sunt conștienți că în orice moment se poate reveni asupra acelei decizii și asta le amplifică starea de incertitudine privind siguranța locurilor de muncă și a perspectivelor acestei societăți. Riscul de faliment este major având în vedere rezultatele financiare negative ale societății și solicitarea deschiderii procedurii de insolvență în instanță de către creditorul apelant PE Group Climate & Design, procesul aflându-se pe rol la Curtea de Apel Constanța”, se arată într-o adresă trimisă de Sindicatul Liber Navalistul ministrului Economiei, Florin Spătaru.

Compania statului, lăsată fără angajați

Potrivit sindicaliștilor, conducerea operativă a SC Damen Shipyards Mangalia SA (DSMa) aplică o politică de personal distructivă pentru societate, realizând recrutarea de personal din cadrul angajaților proprii ai societății DSMa, cărora le propun să accepte încetarea raporturilor de muncă cu acordul părților și angajarea la Damen Workforce România SRL, o altă societate la care statul român nu deține acțiuni, acționar unic fiind Șantierul Naval Damen Galați SA (deține 100% din pachetul de acțiuni), iar beneficiar este DAMEN OTC HOLDING B.V. Anunțul a fost afișat pe monitoarele TV din incinta șantierului DSMa, mulți dintre angajați fiind chemați la interviuri și ademeniți cu salarii avantajoase. ”Salariaților li s-a spus că vor lucra tot la șantierul din Mangalia, dar vor fi angajați ai Damen Workforce România SRL. Societatea Damen Workforce România SRL, cu sediul în Galați, exista mai demult, dar avea un număr foarte mic de salariați. Dar, de anul trecut, numărul angajaților și cifra de afaceri au început să crească”, ne-a declarat Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului Liber Navalistul.

Firme căpușă

Acțiunile SC Damen Shipyards Mangalia SA au fost cumpărate de olandezi în 2018, de la coreeni, care lăsaseră societatea într-o stare jalnică. În contractul de asociere cu statul român, care deține 51% din acțiuni, olandezii, cărora li s-a predat managementul, și-au asumat mai multe angajamente, care, însă, nu s-au materializat. Unul dintre acestea era să facă profit până în 2024, dar acum susțin că abia din 2027 vor avea profit. Sindicaliștii spun însă că măsurile pe care le iau, de disponibilizare și externalizare a activităților și lipsa de comenzi, duc spre faliment garantat, nicidecum spre o redresare a situației economice.

”Noi avem pierderi peste pierderi, dar aceste pierderi sunt suportate, 51%, de statul român. Este clar că se urmărește falimentarea, iar Ministerul Economiei nu ia nicio măsură. Damen are firme căpușă, beneficiari olandezi cu sediul la Galați, care execută lucrări în șantierul nostru și nimeni nu știe care sunt prețurile de transfer. Istoria se repetă, pentru că așa ne-a dus în faliment și investitorul corean”, ne-a mai precizat președintele Sindicatului Liber Navalistul, Laurențiu Gobeajă.

Ultimele stiri

  • Polonia a arestat 18 colaboratori ai Rusiei și Belarusului
  • Cinci sicrie găsite lângă Turnul Eiffel. Trei persoane au fost reținute
  • Ciolacu, în Pădurea Balotești: „Poluarea nu-i de stânga sau de dreapta”
  • Fermierii spanioli și francezi au blocat granița înaintea alegerilor europene
  • După gafele din ultimele săptămâni, Nicușor Dan se ascunde când aude despre dezbaterea cu Gabriela Firea
  • De ce PSD se opune taxării suplimentare a microîntreprinderilor
  • Cum scapi fără să plăteşti dacă ai spart o sticlă într-un supermaket. Regula pe care trebuie s-o ştii!
  • Victoraș Micula a mai scăpat de un dosar. L-a salvat prescrierea faptelor!
  • Alege ce citești
  • Alegerile europarlamentare, afacerea trecută sub tăcere
  • Exit mobile version