Maşinile electrice încep să-şi piardă din fani. Problema autonomiei n-a fost rezolvată de constructori nici până acum. Unde mai punem că infractructura României nu este deloc „prietenoasă” cu aceste vehicule?
Un şofer de maşină electrică se bucură că parchează gratis în Bucureşti, dar a identificat şi dezavantaje.
Nu te încrede în autonomia din bord!
Înmatriculărie autoturismelor verzi au scăzut în luna martie cu 36% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Declinul a început în luna ianuarie. Mulţi virează spre maşinile hibrid. Alţii revin la diesel sau benzină.
„Eu am avut o situaţie în care pur şi simplu m-a lăsat pe stradă că trebuia să-şi facă nu ştiu ce update. Autonomia pe care ţi-o prezintă este una, realitatea pe care o trăieşti în trafic este alta.
Dacă ai o autonomie de 400-500, consumul real este undeva la 300-350. Ești stresat să nu rămâi în stradă pentru că nu găseşti staţie de încărcare”, a povestit un proprietar de maşină electrică, pentru Antena 1.
Avem doar 5.000 de staţii de încărcare
Avem doar 5.000 de staţii de încărcare la 50.000 de electrice înmatriculatate în România. Chiar şi aşa, rămân în continuare mulţi adepi ai acestor vehicule. Costurile mici de rulare sunt principalul argument.
Practic, „un plin” este în jur de 100 de lei la fast charge şi de trei ori mai ieftin acasă. Asta dacă ai răbdare să se încarce.