Cauta

Incredibil! Noile tarife RCA, dublate de decontarea directă

Guvernul vrea să introducă decontarea directă obligatorie la polițele RCA

Obligate de ASF să facă măcar oferta, firmele de asigurări au început să treacă, în paralel cu tariful RCA, și prețul pentru decontarea directă. Astfel, la cei mai mulți asigurători, decontarea directă a dublat prețul poliției, fapt care anunță urgia care va urma atunci când Guvernul va aproba obligativitatea decontării directe.

Decontarea directă va face prăpăd în bugetele românilor, pentru că tarifele polițelor RCA efectiv se vor dubla. De exemplu, pentru o asigurare RCA pe șase luni la Euroins, prețul normal al RCA este de 195 de lei, iar cel cu decontare directă este de 408 lei. La City, prețul este de 204 lei și de 303 lei cu decontare directă, iar la Uniqa Asigurări de 508 lei și de 775 lei cu decontare directă. ”Nu știu cum ajung la astfel de prețuri, în condițiile în care există tarife de referință la asigurători. Ce ne spune acest lucru? Că firmele de asigurări nu vor să vândă polițe cu decontare directă și atunci cresc exagerat prețurile ca să-i descurajeze pe oameni să le cumpere. Nu există niciun fel de calcul de cheltuieli, care să justifice în vreun fel acest tarife”, ne spune Florin Pandele, vicepreședintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Dar asta se întâmplă atunci când ASF-ul doarme, susține acesta.

Luna aceasta sunt deja 4.000 de petiții împotriva firmelor de asigurări care nu achită dosarele de daune și se va ajunge sigur până la sfârșitul lunii la 8.000 de petiții și la 100.000 până la sfârșitul anului. ”De ani de zile le spun celor de la ASF că City Insurance prezintă documente false și au ajuns abia acum trei săptămâni să constate acest lucru. Le-am spus că extrasele de cont sunt false și le-a trebuit cinci ani de zile să dea un telefon sau să trimită un mail la banci și să afle dacă are sau nu banii declarați în cont. Și acum băncile le-au răspuns că City nici nu are conturi deschise la ele. Și unde am ajuns? City, care trebuia să aibă 1% lichidități, conform legii, are 0,14% și, ca să ajungă la 1% acum, îi trebuie 200 milioane de euro. Culmea este că, după ce ASF a descoperit falsul, pe lângă faptul că nicio autoritate, DNA, DIICOT, Parchet, nu a venit peste ei, o lasă în continuare pe City să vândă RCA”, ne-a precizat vicepreședintele COTAR, Florin Pandele.

Ce face ASF-ul?

Depunerea petițiilor la Autoritatea de Supraveghere Financiară nu rezolvă nimic. Și asta pentru că angajații pe bani foarte mulți ai instituției îi trimit pe păgubiți în instanță. Este exact răspunsul pe care îl dau cei de la firmele de asigurări. Cu siguranță că numărul reclamațiilor este mult mai mare decât cel al petițiilor, având în vedere că mulți cetățeni s-au convins deja că ASF nu îi ajută cu nimic. ”Potrivit articolul 37 din Legea RCA spune că, dacă asigurătorul nu achită la timp și integral despăgubirile este sancționat, dar ASF spune păgubiților doar că au dreptul să se ducă în instanță. Este adevărat că instanța spune în 99,99% din cazuri că păgubitul are dreptate și că asigurătorul trebuie să plătească, dar un proces durează doi-trei ani și puțini își permit să suporte costurile unui astfel de proces. De fapt, pe asta se bazează și firmele de asigurări, că foarte mulți păgubiți nu au bani pentru a merge în instanță și atunci ele ies în câștig. Din 10 păgubiți se duc în instanță maxim doi”, ne-a declarat Florin Pandele, vicepreședintele COTAR.

Reparații cu piese din dezmembrări

Sunt service-uri care nici măcar nu acceptă să efectueze reparația vehiculului accidentat atunci când văd polițe RCA de la firme de asigurări rău-platnice. Altele, în schimb, acceptă sumele foarte mici decontate pe daune și repară mașinile cu piese after-market și din dezmembrări, fără acordul sau știința păgubitului. ”Din păcate, Registrul Auto Român și ANPC-ul nu vor să intervină pentru a eradica acest fenomen. Vă dau un exemplu, o bară originală de Volkswagen Passat costă 1.500 de lei, iar una after-market sau de la dezmembrări costă 200 de lei. De aceea reprezentanțele auto din România niciuna nu lucrează cu City și Euroins, pentru că știu că nu își vor încasa banii, ele fiind obligate să lucreze doar cu piese originale”, a mai afirmat vicepreședintele COTAR, Florin Pandele.

Ultimele stiri

  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Exit mobile version