Cauta

Elevii cer desfiinţarea examenului de Bacalaureat. Ce motive au invocat

sursa foto: Facebook/Ministerul Educației - România

Asociația Elevilor din Constanța cere desființarea examenului de Bacalaureat. Ei critică modul în care tinerii sunt evaluaţi după 12 ani în învăţământ.

„Sistemul de învăţământ liceal trebuie regândit”, spun reprezentanții AEC, care transmit și că, după simulările naționale ale examenului de Bacalaureat de săptămâna trecută, elevii au fost dezamăgiți de subiecte și le-au catalogat ca fiind ineficiente.

De ce ar fi decăzut BAC-ul atât de mult?

Se pare că elevii au fost dezamăgiți de subiecte, spunând că sunt „ineficiente”, iar profesorii încearcă să înțeleagă noul mod de corectare digitală a examenelor.

Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare îngrijorare pentru toți elevii. În timpul liceului, elevii sunt învățați să tocească, nu să și înțeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor.

Elevii ajung să învețe doar ca să ia examenul și să scape de o grijă, nu ca să își testeze cunoștințele, deoarece acesta nu face asta”, arată AEC.

Discipline „exotice” la BAC?

Elevii mai acuză că reprezentanții Parlamentului nu au luat în serios acest examen, ba chiar au introdus tot felul de discipline „exotice” la care elevii sunt testați.

În trecut, Ministerul Educației a echivalat probele examenului cu rezultatele dobândite în liceu, astfel i-am văzut inutilitatea, chiar din partea reprezentanților educației. Din păcate, în România a crescut rata analfabeților funcționali. 42% dintre elevii din țară nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei, din cauza faptului că au fost învățați să tocească pentru a trece de un examen.

Examenul de Bacalaureat este inutil, având în vedere că multe facultăți au examen de admitere, iar cunoștințele de bază ale elevului au fost deja testate înainte de admiterea la liceu.

În plus, nu testează adecvat competențele reale ale elevilor, iar aceștia rămân cu o înțelegere superficială a conceptelor importante. Solicităm crearea unei comisii de experți care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoștințele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora„, cer elevii din cadrul AEC, continuând:

„Este total absurd ca o țară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forțați să învețe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen”.

Ultimele stiri

  • ROMÂNIA, împinsă să intre în RĂZBOI cu RUSIA!
  • ȘOC la Barcelona: Gallardo în locul lui Xavi!
  • Rapidiștii beau Guinness
  • Laboratoarele acreditate RENAR analizează siguranța combustibililor și a calității apei
  • Panică totală în sistemul energetic. Burduja o dă înainte cu regenerabilele
  • Farmaciile, scăpate de sub control. Numărul uriaș al acestora face imposibilă supravegherea
  • „Mogadiscio pe Mediterana”. Nimeni nu conduce Gaza
  • Garanții de împrumut pentru Ucraina. Occidentalii visează „profituri excepționale” din activele înghețate ale Rusiei
  • Consecințele isteriei climatice: protecționismul va bântui industria energiei regenerabile
  • Mai tare ca Oțelul!
  • Exit mobile version