O profesoară din Bucureşti şi-a arătat nemulţumirea faţă de propunerea desființării intrării separate pentru profesori care apare în raportul anual privind implementarea statutului elevului.
Claudia Osiceanu de la Școala Gimnazială ”Grigorie Ghica Voievod” din București se opune acestei inițiative despre care consideră ca ar aduce atingere statutului cadrului didactic în instituției.
Profesoara cere statul social diferit
Eevii cer, printre altele, desființarea intrării separate pentru profesori în unitățile de învățământ.
”Este o formă de uzurpare a imaginii cadrului didactic. În primul rând, suntem categorii sociale diferite. Nici la spital, dacă mergem, nu dăm nas în nas cu doctorul pe scară. Au intrări separate medicii și pacienții.
Un cadru didactic, chiar și în societatea contemporană în care este afectată imaginea profesorului, rămâne un mentor, un formator de destine.
Și ca să pot să fac lucrul acesta corect, îmi trebuie o stare, îmi trebuie un statut, un loc în instituție. Haideți atunci să le deschidem și cancelaria. Să intre și în cancelarie”, susține profesoara într-o declarație pentru Școala 9.
Site-urile cu referate, închise
Site-urile care vând sau pun la dispoziție lucrări științifice, de licență, masterat și doctorat ori proiecte sau referate vor fi închise de autorități, dar părinţii elevilor de gimnaziu sau liceu văd asta ca pe o „sufocare“ a surselor de documentare pentru elevi.
Reglementarea prevede că vânzarea, dar și cumpărarea unor astfel de lucrări științifice va fi pedepsită de autorități, iar amenzile nu sunt de ignorat, ele putând fi de la de la 100.000 la 200.000 de lei,
Polițiștii pot cere specialiștilor în domeniu blocarea site-ului respectiv, iar dacă acesta este găzduit de servere din străinătate, să interzică cetățenilor români, prin mijloace tehnice, accesul pe pagină.