Cauta

Cum arată trenul românesc ce poate atinge 120 km/h. Va merge însă pe şine care permit doar 30 km/h – VIDEO

Cum arată trenul românesc ce poate atinge 120 km/h. Va merge însă pe şine care permit doar 30 km/h – VIDEO - Ziarul National

Cum arată trenul românesc ce poate atinge 120 km/h. Va merge însă pe şine care permit doar 30 km/h

Un tren românesc proiectat să circule cu o viteză de 120 de kilometri pe oră a efectuat deja testele, fiind aproape de omologare. Ar urma să circule însă pe căi ferate pe care viteza medie este de 30 de kilometri pe oră.

Modelul DMU (Diesel Multiple Unit) este decorat cu motive tradiţionale româneşti frecvent întâlnite în portul popular naţional. Trenul este produs de Electroputere Paşcani, judeţul Iaşi, poate atinge o viteză de 120 kilometri pe oră şi are o capacitate de 164 de locuri.

Demarat la sfârşitul anului 2014, automotorul DMU a fost proiectat şi realizat în concordanţă cu prevederile feroviare din Uniunea Europeană, putând fi adaptat şi la cerinţele din pieţe non UE. Prototipul este rezultatul muncii a peste 180 de specialişti din cadrul Electroputere VFU Paşcani.

Cum arată trenul românesc ce poate atinge 120 km/h. Va merge însă pe şine care permit doar 30 km/h – VIDEO - Ziarul National
Cum arată trenul românesc ce poate atinge 120 km/h. Va merge însă pe şine care permit doar 30 km/h – VIDEO - Ziarul National
Cum arată trenul românesc ce poate atinge 120 km/h. Va merge însă pe şine care permit doar 30 km/h – VIDEO - Ziarul National

foto: Club Feroviar

Potrivit informaţiilor Electroputere „trenul are în componenţă atât piese şi subansamble produse intern, dar şi subansamble de la producători de top din Europa. Poate atinge o viteză maximă de circulaţie de 120 km/h şi are o capacitate totală de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) şi Clasa a II-a (142).

„Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unităţi special amenajate şi echipate pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiţionat, Wi-Fi şi prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinaţia, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informaţii relevante”, se arată în descrierea lui.

Cu o tradiţie de peste 150 de ani, Electroputere VFU Paşcani îşi concentrează astăzi atenţia pe activităţi cu valoare adăugată mare, în principal reproiectarea, reconstrucţia şi modernizarea vehiculelor feroviare. În prezent, are clienţi din România şi din străinătate, mai exact din Belgia şi Gabon, pentru vagoane de călători şi tramvaie, potrivit Adevarul.

Ultimele stiri

  • Nick Reiner, fiul celebrului regizor Rob Reiner, reținut în ancheta privind moartea părinților săi
  • Eurovision 2026 aduce reveniri surprinzătoare și proteste politice: România reintră în concurs
  • Trenurile spre Aeroportul Otopeni, blocate în câmp: peste 100 de pasageri riscă să piardă zborurile
  • Alege ce citești
  • Încurcăturile politicilor climatice. Ce vrea America de la Uniunea Europeană
  • Trădare sau incompetență? Statul român își EXECUTĂ propria fabrică de avioane
  • Cartel Alfa spulberă Guvernul Bolojan. ”Sacrificați cetățenii și protejați companiile și sponsorii de partid”
  • Și Cristiano se face “patron”. L-a costat 65 de milioane
  • Gardienii euro lasă rata dobânzilor neschimbată, dar următoarea mișcare ar putea fi o creștere
  • UPDATE Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului, adoptată de Senat/PSD a votat alături de AUR
  • Exit mobile version