Cauta

Contractele militare, cu dedicație pentru SUA. Miliarde de euro, aruncate pe Apa Sâmbetei

Pe ce s-au cheltuit banii României. Transportoare blindate, ”înecate” la contactul cu apa

Deși prin 2012 planul de înzestrare a Armatei Române prevedea doar circa 200 de transportoare neflotante și 400 flotante, undeva, din pix, toate au devenit Piranha, made in SUA, care nu suportă apa și terenurile accidentate. Sindicatele din industria de Apărare semnalau că transportoarele Piranha sunt inutile pentru relieful din România și că transportorul autohton, abandonat de șefii MApN, este mult mai fiabil. Contractele militare însă nu se fac însă pe fiabilitate, ci cu dedicație.

Incidentul de la Brațul Borcea, de pe Dunăre, când un transportor Piranha s-a scufundat la atingerea apei, la un exercițiu amplu al trupelor NATO, este mai mult decât emblematic pentru politica achizițiilor militare din România. Sindicatele din industria de Apărare atrăgeau atenția recent asupra lipsei totale de fiabilitate a transportoarelor blindate Piranha, care sunt efectiv inutile pentru configurația reliefului din țara noastră. Extrem de greoaie, transportoarele americane nu numai că nu sunt flotabile, adică nici măcar nu suportă apa, după cum s-a văzut, ci nu pot înainta pe teren accidentat. Iar într-un eventual conflict militar, transportoarele americane vor putea circula doar prin Bărăgan sau pe șosele.

”Bun. Am cumpărat Piranha, care poate să facă anumite lucruri, dar poate să treacă printr-un râu? Păi nu poate, Poate să traverseze Dunărea? Păi nu poate. Poate să circule pe munți? Păi nu poate. Și atunci cu ce venim în loc? Haideți să venim cu un transportor românesc, că avem SAUR 2, cu performanțe foarte bune. Plutește? Plutește. Poate să urce munții și dealurile? Poate. Deci vine și completează ceea ce nu avem în momentul de față. Armata Română, în afară de faptul că a privit numai peste gard, la ceilalți, să luăm de la ei, nu s-a gândit la ceva care să fie adaptat pentru cerințele teritoriului din țara noastră. Susțin în continuare că Uzina Automecanica Moreni, împreună cu alți parteneri din țară și din străinătate, poate să asigure un nivel de funcționare care să se plieze pe cerințele MApN”, ne-a declarat Constantin Bucuroiu, președintele Alianței Sindicatelor din Industria de Apărare și Aeronautică (ASIAA).

Se cumpără în draci

Inițial, România a cumpărat 44 de transportoare Piranha III, cu 90 de milioane de euro. Ulterior, s-au mai comandat 227 de transportoare Piranha V și încă un supliment de 150, doar pentru ultimele 150 de transportoare costurile ridicându-se la 630 milioane de euro.

”Este o mare și gravă greșeală dacă ne gândim să luăm un transportor că e cel mai bun din lume. Cine spune că e cel mai bun din lume? Dar pentru ce este cel mai bun din lume? Că s-ar putea să nu fie cel mai bun pentru noi. Cel mai mare semn de întrebare pentru mine este de ce am schimbat specificația tehnică pentru achiziția transportoarelor. La început, prin 2012, s-a spus că vom cumpăra doar circa 200 neflotabile și aproape 400 flotabile. După care au spus că se vor cumpăra doar neflotabile. S-a schimbat din mers specificația blindatului, ca să putem lua Piranha numai din zona General Dynamics. Piranha, spun ei, are nivel de protecție 5 la gloanțe și la mine, este dotat cu aparatură electronică de ultimă generație și este dotat cu tun cu proiectil de 30 mm”, ne-a precizat președintele ASIAA, Constantin Bucuroiu. Acesta ne mai spune că SAUR 2, transportorul blindat românesc, a fost testat cu tun de 30 mm, poate să atingă o viteză de 120 km/h, are accesibilitate în zone accidentate, este flotabil și trece atât prin râuri, cât și prin fluvii, și o viteză de 10 km/h pe apă. Transportorul românesc are nivelul 2 de protecție, dar poate fi îmbunătățit prin blindaj auxiliar.

La vale, ca roata de la căruță

Marele avantaj al transportorului SAUR este că s-ar produce în România în proporție de 85% și ar fi puse mișcare, pe orizontală, 250 de firme autohtone, cu 2.500 de angajați, susțin sindicaliștii. În plus, o parte din bani, prin impozite și taxe, se va întoarce la bugetul de stat. ”Scufundarea Piranha la exercițiul militar este un prim incident, adică este începutul. Pentru că, dacă vor încerca să facă aplicații militare în zone accidentate, este foarte posibil să auzim că a plecat Piranha la vale ca roata de la căruță. Ceea ce nu poate fi vorba în cazul transportorului blindat românesc”, ne-a mai spus Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA.

Ultimele stiri

  • Florin Piersic, operat de urgență. Ce a pățit marele actor
  • Citație Rugina Mariana
  • Comunicat de presă Administrație Spitalelor și Serviciilor Medicale București
  • Evoluția acțiunii Transgaz (TGN) în anul 2023
  • Horoscop 30 aprilie 2024 – Stelele vor oferi șansa de a vă îmbunătăți condițiile de viață
  • Incendiu puternic în Bucureşti! Au avut loc şi 3 explozii! O hală dezafectată din Sectorul 1 a luat foc (VIDEO)
  • Un submarin sovietic s-a ciocnit de un submarin american din motive politice absconse
  • WhatsApp introduce o nouă funcţie aplicaţiei, prin care doreşte să „dribleze” sistemul Android al telefonului mobil
  • TAROM primeşte 95,3 de milioane de euro. Cum vor fi chelţuiti banii
  • Alege ce citești
  • Exit mobile version