Cauta

Coloană oficială pentru Carmen Iohannis. Polițiștii, puși să blocheze traficul

carmen iohannis

Carmen Iohannis nu participă la greva generală din învățământ. Ce va face cât timp colegii ei nu se prezintă la catedră

Soția președintelui, Carmen Iohannis, are, iată, rang de demnitar. Aceasta circulă în coloană oficială, iar polițiștii sunt obligați să blocheze circulația pentru a nu-i crea dureri de cap din cauza traficului de la București la Sibiu. Dureri de cap însă au avut polițiștii, care, la ultima deplasare a Primei Doamne, au fost obligați să ”străpungă” Valea Oltului, unde se circula bară la bară.

Cel puțin 50 de polițiști de la rutieră și ordine publică, numai din Vâlcea, au fost scoși în stradă marți, 4 mai, ca să elibereze drumul pentru trecerea lui Carmen Iohannis cu dispozitivul SPP, ne spun surse din cadrul MAI. Polițiștii au fost anunțați că trebuie să elibereze drumul de la București până la Sibiu, pe ruta Pitești-Vâlcea-Sibiu. Asta în condițiile în care, în ziua aceea, Valea Oltului era aproape blocată, oamenii circulau bară la bară, din cauza reparațiilor care se făceau, fiind doar un singur fir de deplasare. Polițiștii au fost puși să meargă cu mașina în față ca să-i forțeze pe șoferii aflați în trafic să meargă pe acostament și să-i facă loc soției președintelui.

Mulți polițiști au fost chiar enervați, deoarece unii dintre ei desfășurau audieri în dosare penale și nu înțelegeau de ce trecerea lui Carmen Iohannis a devenit o prioritate a Poliției Române. Anul trecut, pe vremea ministrului Marcel Vela, a mai fost un scandal când a fost schimbat împuternicitul la conducerea Brigăzii Rutiere din acel moment și dus la Secția 17, pe motiv că nu a trimis echipaj de motocicliști să-l ridice pe domnul Dan Iamandi, inspectorul general de la IGSU, și să-i facă loc prin trafic. Polițiștii au fost trimiși, dar nu l-au găsit pe Iamandi. ”De la nebunia cu coloanele oficiale și accidentul petrecut pe vremea fostului ministru Gabriel Oprea nu s-au mai făcut coloane pe hârtie, adică oficial, ci doar se eliberează căile de acces, se fluidizează traficul și se blochează arterele secundare ale arterelor principale pe unde circulă demnitarii”, ne spune Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol.

Fluidizare pe roșu

Comenzile de blocare a traficului se dau prin stații, iar mașinile care vin de pe străzi adiacente sunt oprite. Totodată, pentru a curăța zona pentru deplasările persoanelor importante, oricare ar fi acelea, fluidizarea se face și pe culoarea roșie a semaforului, ne spun reprezentanții Sindicatului Polițiștilor Europol. ”De aceea, când veți merge prin București, veți vedea că pe un traseu sunt polițiști din 50 în 50 de metri, postați la fiecare străduță și intersecție. Acești polițiști, în momentul în care primesc semnalul prin stații, și aici oricine este interesat va putea să asculte înregistrările STS-ului, trebuie să blocheze tot ceea ce înseamnă trafic. Opresc toate mașinile de pe arterele secundare ca să nu mai intre și să împiedice fluența vehiculelor demnitarilor, miniștrilor și ce comenzi mai primesc ei. Iar pe arterele principale veți observa că fluidizează circulația inclusiv pe culoarea roșie a semaforului, adică veți vedea polițiști rutieri care sunt foarte agitați și dau din mână într-un mod efervescent, pentru că trebuie să elibereze bulevardul, în așa fel încât să nu stea în trafic mașinile demnitarilor”, ne-a declarat președintele Sindicatului Polițiștilor Europol, Cosmin Andreica.

Polițiștii rutieri, plantați o zi întreagă în intersecții

În mod normal, există între 30 și 34 de puncte, care reprezintă intersecțiile în București și care acoperă traseele de deplasare ale președintelui, ale premierului și ale celorlalți demnitari, susțin sindicaliștii de la Europol. ”Într-o perioadă ordinele veneau direct de la SPP, ca să nu se facă legătura cu demnitarii. Noi nu știm în realitate cine se află în mașină, polițiștii rutieri știu doar că trebuie să elibereze. Fiecare comandă de acest gen înseamnă indisponibilizarea a 30 de polițiști care stau o zi întreagă plantați în intersecții și rămân doar jumătate din patrule care trebuie să asigure tot ce înseamnă dirijări de circulație, accidente, filtre Covid și radare. Avem doar trei radare în București, la 1,4 milioane de mașini, plus cele care vin din afara Capitalei, și asta pentru că nu mai sunt alți polițiști”, ne-a mai precizat Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol.

Ultimele stiri

  • LIGA 1, program, rezultate LIVE și clasament ACTUALIZAT
  • Ce program au supermarketurile Kaufland, Lidl şi Carrefour, de Paşte 2024. Surpriză! Unele magazine sunt deschise şi duminică, 5 mai
  • Patriarhul Daniel, cu gândul la Diaspora în Pastorala de Paşte 2024: „Să arătăm semne de iubire frăţească şi tuturor românilor aflaţi printre străini”
  • Cât au ajuns să coste ouăle în pieţe, înainte de Paştele 2024. În supermarket, se găsesc şi la preţ dublu
  • Mesaje de Paște 2024. Felicitări, urări şi gânduri bune pentru cei apropiaţi cu ocazia Sărbătorilor Pascale
  • Guvernul vrea să mărească pensiile de la 1 septembrie, dar cine le mai apucă? Speranţa de viaţă, în România, s-a PRĂBUŞIT!
  • Dramă în judeţul Neamţ: un bărbat s-a aruncat în faţa trenului. A murit pe loc!
  • Jandarmii i-au căutat, pentru droguri, „la piele” pe petrecăreții din Mamaia. Unde au putut să le ascundă tinerii
  • Horoscop – sâmbătă, 4 aprilie 2024. Berbecii au idei ciudate, iar Racii au parte de întâmplări deosebite
  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Exit mobile version