Guvernul și-ar fi asumat, în secret, în fața Comisiei Europene, lichidarea CFR Marfă, o companie cu aproape 5.000 de angajați. Într-o primă fază, în cadrul restructurării din concordatul preventiv, actuala conducere a CFR Marfă va da afară 1.400 angajați.
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă spune că se vor face disponibilizări, deoarece compania trebuie eficientizată. Oficialul adaugă că operatorul de stat mai deţine doar 20% din piaţă şi nu are nevoie de atâţi angajaţi.
„Nu e niciodată o bucurie să existe disponibilizări, numai că pentru a fi eficient pe această piaţă a transportului de marfă trebuie să fii eficient într-o competiţie, o piaţă competitivă. Operatorul de stat are doar 20% din piaţă, ceilalţi fac aceeaşi treabă cu mai puţini oameni.
Din luna iulie, era vorba de o reducere cu 1.400 de angajaţi, dar nu înseamnă că toţi sunt disponibilizaţi, pentru că o parte deja au plecat voluntar. Vom lua în cel mai scurt timp o decizie, şi nu în privinţa autorităţii de reformă ferovoară, pentru că, aşa cum spuneam, analizele noastre au arătat că nu şi-a îndeplinit rolul”, a declarat ministrul Transporturilor.
CFR Marfă vrea să scadă cheltuielile salariale
De altfel, se știa încă din luna aprilie că CFR Marfă va da afară 1400 de angajați. Compania se aşteaptă astfel la o scădere de 14% a cheltuielilor salariale faţă de anul trecut, la 242 milioane lei, potrivit proiectului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021, scrie Ziarul Financiar. CFR Marfă are aproximativ 4.700 de angajați și are pierdere contabilă din anii precedenți de 2,7 miliarde lei.
Din luna februarie, CFR Marfă are un nou director general, Mihai Frăsinoiu. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, le-a cerut companiilor de stat aflate în subordinea instituțiilor care au mari pierderi, să le reducă. Drulă le-a dat un termen pentru ca fiecare dintre ele să vină cu un plan de reformă și restructurare, astfel încât pierderile suferite să nu mai fie acoperite din bani de la buget.