Iată că, din nou, încă extrem de controversatele decizii ale Curții Constituționale ale României o iau unele ”hăis” și altele ”cea”.
Astfel că aceeași Curte Constituțională a decis că ” Legea pensiilor de serviciu se întoarce în Parlament, a fost declarată parțial neconstituțională”. În schimb, a doua zi, tot Curtea Constituțională a decis că ”modificările la Legea pensiilor militare sunt constituționale”.
Astfel că avem barem niște reguli precise pentru calcularea pensiilor militare, după o mult prea îndelungată perioadă de incertitudine…
Anexa 13
Astfel că vârsta standard de pensionare pentru militari, polițiști și funcționari publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, ordinii publice și securității naționale este de 60 de ani, până în 2030, cu 25 de ani vechime minimă efectivă necesară pentru deschiderea dreptului de pensie pentru limită de vârstă.
Anexa 13 din lege fiind cea care delimitează cât se poate de clar noua situație de fapt în ceea ce privește creșterea vârstei standard de pensionare pentru militari:
”2031 – 61 de ani
2032 – 62 de ani
2033 – 63 de ani
2034 – 64 de ani
2035 – 65 de ani”.
De asemenea, în aceeași Anexă 13 se prevede explicit că ”până în anul 2035 inclusiv, vechimea minimă pentru pensionare pe limită de vârstă va rămâne neschimbată, respectiv de 25 de ani”.
În plus, rămâne astfel literă de lege și paragraful care prevede că ”în perioada iulie 2023 – iunie 2024, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază în ultimele 12 luni consecutive de activitate, actualizate cu indicele prețurilor de consum lunar, la data deschiderii drepturilor de pensie”.