Cauta

Oficialii Guvernului, luați la întrebări: ”Unde-s banii, unde-s tabletele școlare promise?”

Oficialii Guvernului, luați la întrebări: ”Unde-s banii, unde-s tabletele școlare promise?” (foto: Facebook/Ministerul Educatiei)

În condițiile în care nu puține au fost dățile în care, în plină criză COVID, s-a discutat despre problemele pe care le întâmpină unii copii și cadre didactice care se văd nevoiți șă învețe în sistem online, unul dintre vicepreședinții PSD critică fățiș Guvernul pentru felul în care a gestionat problema învățământului în pandemie.

”Școala praf, banii pe fereastră? De ce școala românească e într-o criză totală, deși Guvernul a dat amețitoarea sumă de 265 de milioane de euro, în numai 3 luni, pentru buna funcționare a învățământului în pandemie? Unde-s banii, unde-s tabletele școlare promise? Și la ce folosesc dezinfectanții și containerele sanitare, dacă elevii stau acasă?”, vrea să afle social-democratul Mihai Tudose.

Întrebările fostului premier pentru actualii guvernanți

Într-un amplu mesaj postat, miercuri, pe pagina sa de Facebook, fostul premier – actualmente europarlamentar – adresează cinci întrebări factorilor de decizie, cu privire la alocările de fonduri de la Guvern, în principal pentru achiziția de tablete destinate elevilor, dar și de materiale de protecție sanitară pentru școli. Iată-le:

”5 întrebări punctuale, așadar, pentru a înțelege situația:

1. În august, Guvernul a alocat 100 de milioane de euro pentru achiziția a 500.000 de tablete pentru elevi. În octombrie, a suplimentat acest buget cu 50 de milioane de euro și a ridicat valoarea eligibilă a tabletelor de la 200 la 250 de euro.
De ce s-a făcut această majorare de preț oferit și câte tablete s-au cumpărat până acum cu aceste 150 de milioane de euro, din care 75% sunt fonduri europene?
La Brăila, Inspectoratul Şcolar ne asigură că vor ajunge 2400 de tablete până la finalul acestei luni. De ce, dacă tot erau bani alocaţi din august, dispozitivele se cumpără după trecerea şcolilor în online? Suntem, iarăşi, în scenariul „întâi tăiem, apoi măsurăm”, cum e cazul şi cu închiderea pieţelor…

2. Tot în august, Guvernul a mai alocat 50 de milioane de euro pentru achiziția de materiale de protecție sanitară – măști și dezinfectanți – pentru școli. Cât și cum s-a cheltuit din acești bani? Ce se întâmplă cu fondurile și materialele nefolosite, având în vedere trecerea școlii în online?

3. În ce stadiu se află cumpărarea și instalarea celor 5000 de containere sanitare mobile, cu toalete și chiuvete cu apă curentă pentru școli, pentru care în august Guvernul a dat 25 de milioane de euro?

4. Ce s-a întâmplat cu cele 10 milioane de euro alocate pentru dezinfectanți în universități, având în vedere că studenții învață online?

5. Generos pe datorie, Guvernul a aprobat 30 de milioane de euro pentru programul “Școala după școală”. Ce se întâmplă cu banii pentru voucherele de after school în contextul școlii online?”.

Ironii la adresa Monicăi Anisie

În așteptarea răspunsurilor, vicepreședintele PSD s-a grăbit să menționeze că n-ar fi cazul să fie arătată cu degetul actuala șefă de la Ministerul Educației, pentru simplul motiv că n-ar înțelege nimic din ce i se întâmplă – aluzie la o mărturisire făcută chiar de Anisie, lunile trecute – DETALII AICI.

”P.S. Nu dați vina pe Anisie.. e nevinovată!!! Nu înțelege nimic din ce se întâmplă cu ea sau în jurul ei…. Dar pare că se integrează perfect în viziunea PNL despre cum să nenorocești o țară…..”, conchide Mihai Tudose.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Boala devine un lux. Concediile medicale, taxate cu 20%
  • Exit mobile version