O decizie de ultim moment vine de la Guvern, în ceea ce a ajuns să fie cunoscut drept „scandalul facturilor uriașe” la energie.
Și anume aceea că s-a decis că facturile emise greșit de către furnizori să fie recalculate. Furnizorii au obligaţia să le recalculeze, fără penalităţi, în termen de 15 zile.
„Aşa cum Guvernul a promis, astăzi am introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizori. Emise eronat, adică neaplicarea mecanismelor de plafonare şi compensare. Furnizorii au obligaţia să le recalculeze fără penalităţi în termen de 15 zile şi, de asemenea, pe perioada aceasta de 15 zile se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora”, a anunţat ministrul Energiei, Virgil Popescu, la finalul şedinţei de Guvern din 19 ianuarie.
Ce se întâmplă în privința debranșărilor
Reprezentantul Guvernului a ținut să sublinieze că „pentru a preîntâmpina posibile eventuale abuzuri ale unei părţi faţă de clienţi”, pe perioada de valabilitate a acestei ordonanțe de urgență de plafonare şi compensare „sunt interzise practic debranşările”.
„Începând de la data publicării în Monitorul Oficial a Ordonanţei Ministerului Muncii prin care se reintroduce şomajul tehnic se modifică şi alte acte normative, respectiv Ordonanţa 118 (privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022 – n.red.) şi Legea 259″, a anunțat ministrul Popescu.
Întrebat cu privire la numărul facturilor calculate greșit, ministrul Energiei a răspuns că „toată lumea vorbeşte – un milion, două milioane”, dar că vrea să vadă raportul ANPC și ANRE, pentru a ști exact. Totul, știut fiind faptul că se fac acțiuni de control la companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale.