Cauta

Ciolacu cere controale: „Unii comercianți au scăzut gramajul la produse. E de fapt o scumpire camuflată”

sursa foto: Facebook/Partidul Social Democrat

Premierul Marcel Ciolacu a atras atenția, la începutul ședinței de joi a Guvernului, asupra unei situații despre care s-a tot discutat în ultima vreme. Și nu doar în România.

Și anume faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. „Este de fapt o scumpire „camuflată””, spune premierul Ciolacu.

Totodată, șeful Executivului cere intervenția autorităților de control și anunță că Guvernul pregătește o reglementare în domeniu, pe model francez.

„Unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari”

„Încep cu un subiect care, din păcate, este tot mai prezent în statele europene și pare că a ajuns și la noi: faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari.

Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este de fapt o scumpire „camuflată” și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător”, a declarat Ciolacu, joi, 9 mai.

5/09/24: Declarații de presă susținute de PM Marcel Ciolacu la începutul ședinței de guvern

„Sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”

Premierul a cerut tuturor autorităților de control să intervină rapid, în această chestiune.

„Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat.
Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a mai declarat Marcel Ciolacu.

Fenomenul la care a făcut trimitere premierul mai e cunoscut și sub denumirea de „Shrinkflaţie”, adaptat de la termenul „Shrinkflation”.

Fenomenul – considerat, până la urmă, o practică înșelătoare – apare atunci când prețurile la unele produse sunt menținute, deși dimensiunea sau cantitatea lor scad. Așadar, gramajul produselor e redus, dar prețul rămâne același. Astfel că oamenii ajung în realitate să plătească aceeași bani, dar pentru o cantitate mai mică dintr-un anumit produs.

CITIȚI ȘI:

„Shrinkflaţia”, fenomenul periculos prin care clientul pleacă păcălit din supermarket. Franţa, primul mare stat care ia măsuri de protecţie

Ce este fenomenul „shrinkflation”, cu care clientul român este păcălit la raft, în supermarket

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • O afacere în cea de-a doua economie globală : să mergi la birou și să te prefaci că lucrezi
  • Trump, bursele și ”teoria TACO”
  • Moscova vrea Moldova
  • Palatul Cotroceni, cucerit: CCR decide, Nicușor aprobă, Anastasiu profită!
  • Firmele europene regândesc planurile de călătorie în SUA. ”Catch and Revoke sporește supravegherea”
  • De ce Trump nu trebuie să renunțe la negocierile cu Putin
  • Statul român, dator vândut sistemului judiciar. Peste 6,7 miliarde de lei pentru salariile mărite în instanțe
  • Mindfulness la Locul de Muncă: Cum Să Reduci Stresul și Să-ți Crești Productivitatea
  • Iluziile păcii în Ucraina
  • Exit mobile version