Cauta

Ciolacu cere controale: „Unii comercianți au scăzut gramajul la produse. E de fapt o scumpire camuflată”

Ciolacu cere controale: E de fapt o scumpire „camuflată”

sursa foto: Facebook/Partidul Social Democrat

Premierul Marcel Ciolacu a atras atenția, la începutul ședinței de joi a Guvernului, asupra unei situații despre care s-a tot discutat în ultima vreme. Și nu doar în România.

Și anume faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. „Este de fapt o scumpire „camuflată””, spune premierul Ciolacu.

Totodată, șeful Executivului cere intervenția autorităților de control și anunță că Guvernul pregătește o reglementare în domeniu, pe model francez.

„Unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari”

„Încep cu un subiect care, din păcate, este tot mai prezent în statele europene și pare că a ajuns și la noi: faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari.

Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este de fapt o scumpire „camuflată” și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător”, a declarat Ciolacu, joi, 9 mai.

5/09/24: Declarații de presă susținute de PM Marcel Ciolacu la începutul ședinței de guvern

„Sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”

Premierul a cerut tuturor autorităților de control să intervină rapid, în această chestiune.

„Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat.
Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a mai declarat Marcel Ciolacu.

Fenomenul la care a făcut trimitere premierul mai e cunoscut și sub denumirea de „Shrinkflaţie”, adaptat de la termenul „Shrinkflation”.

Fenomenul – considerat, până la urmă, o practică înșelătoare – apare atunci când prețurile la unele produse sunt menținute, deși dimensiunea sau cantitatea lor scad. Așadar, gramajul produselor e redus, dar prețul rămâne același. Astfel că oamenii ajung în realitate să plătească aceeași bani, dar pentru o cantitate mai mică dintr-un anumit produs.

CITIȚI ȘI:

„Shrinkflaţia”, fenomenul periculos prin care clientul pleacă păcălit din supermarket. Franţa, primul mare stat care ia măsuri de protecţie

Ce este fenomenul „shrinkflation”, cu care clientul român este păcălit la raft, în supermarket

Ultimele stiri

  • Birocrații de la Bruxelles ar trebui să-și ia gândul de la activele rusești
  • Frenezia inteligenței artificiale provoacă noua criză globală a lanțului de aprovizionare
  • Studiourile de film Cotroceni: figurantul Nicușor și vedeta Drulă
  • Descoperiri care schimbă medicina viitorului, prezentate la București. Senatul Științific al Fundației Dan Voiculescu, partener științific al celui mai important congres medical studențesc din regiune
  • Ministrul USR al Mediului, direct responsabil. România riscă SĂ PLĂTEASCĂ DESPĂGUBIRI austriecilor de la OMV
  • Recesiunea Bitcoin
  • Primul pas pentru raționalizarea consumului de energie. Se pregătesc prețurile fluctuante
  • UE are nevoie de energie sigură, fiabilă și la prețuri accesibile
  • Prosumatorii acuză: Guvernul favorizează marile companii de regenerabile
  • FIFA schimbă forțat regulile VAR
  • Exit mobile version