AcasăSOCIAL"Shrinkflaţia", fenomenul periculos prin care clientul pleacă păcălit din supermarket. Franţa, primul...

„Shrinkflaţia”, fenomenul periculos prin care clientul pleacă păcălit din supermarket. Franţa, primul mare stat care ia măsuri de protecţie

magazine

„Shrinkflaţia” este o problemă reală, şi nu un moft al clienţilor. Acest fenomen apare în cazul produselor pentru care dimensiunea, volumul sau cantitatea a fost reduă cu scopul de a fi păstrat preţul. În realitate, oamenii plătesc aceeaşi bani, dar pentru mai puţină marfă.

În Franța, guvernanții au luat măsuri deja. Astfel, începând cu luna iulie, comercianţii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când cantitatea produselor alimentare şi altor bunuri de consum obişnuite, cum ar fi detergentul, a fost redusă într-un mod care duce la creşterea preţului unitar, a spus ministerul.

Francezii spun că e fraudă

Shrinkflaţia a devenit o problemă atât pentru consumatori, cât şi pentru guverne, deoarece gospodăriile s-au luptat să facă faţă scăderii puterii de cumpărare în faţa inflaţiei ridicate din ultimii ani.

„Shrinkflaţia este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire, într-un comunicat de vineri.

Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia alimentară a atins un record de 16% în urma negocierilor anuale privind preţurile dintre furnizori şi comercianţi cu amănuntul.

Şi Ungaria a luat măsuri

Inflaţia din Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cea mai ridicată din UE, ţara întâmpinând dificultăţi în a-şi revita­liza economia în condiţiile în care puterea de cumpărare este în scădere.

„În ultimele luni, fenomenul în care dimensiunea anumitor produse scade în timp ce preţurile acestora rămân neschimbate sau chiar cresc a atras o atenţie sporită în unele ţări“, se arată într-un comunicat al minis­terului maghiar al economiei.

În Ungaria, retailerii alimentari cu o cifră de afaceri de peste 1 mili­ard de forinţi (2,6 milioane de euro) au fost deja obligaţi să afişeze avertizări de preţ pentru produsele a căror dimensiune a scăzut în raport cu peri­ada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 – 1 iulie 2023.

Producătorii de alimente, importatorii şi furnizorii vor fi de asemenea obligaţi să notifice retailerii cu privire la orice reduceri de cantitate.

Un sondaj Ipsos recent realizat în rândul a 33 de ţări relevă că 46% dintre consumatori au observat fenomenul shrinkflaţiei. 48% dintre respondenţi consideră practica inacceptabilă, francezii fiind cei mai indignaţi.

author avatar
Andrei Ștefan
3.176 afisari

3 COMENTARII

  1. Nu-i bai, în rromanica nu se deranjează nimeni sa apere drepturile consumatorilor. Toate legile sunt făcute doar pentru uzul personal al „alesilor”. E drept ca încă nu le-au perfecționat de tot, mai trebuie doar să dea o lege ca dacă sunt „alesi” o dată sunt aleși pe viață, iar alegeri se mai țin doar dacă crapă câte vreunul între timp…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger