Cauta

Cătălin Drulă prevesteşte DEZASTRUL la CFR: „Guvernul va îngropa calea ferată în următorii ani”

cfr tren

CFR plăteşte 37 milioane lei ca să scape de arborii de pe marginea căilor ferate

Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă afirmă, joi seară, că planul de acţiune pentru infrastructură feroviară adoptat de Guvern arată, negru pe alb, ”cum va îngropa calea ferată în următorii ani”.

Guvernul a adoptat un plan de acțiune pentru infrastructura feroviară în care „doar 6% (0,37 miliarde de lei din 6,2 miliarde de lei) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate”. Acesta spune că reînnoirea căii ferate este cea mai importantă operațiune conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025.

Planul de acţiune pentru infrastructura CFR

Guvernul Ciucă a adoptat un plan de acţiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani. Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate!

Reînnoirea este operaţiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă – traverse – prinderi – şină + macazuri (aparate de cale) şi conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operaţiune pentru revitalizarea căii ferate”, a scris, joi seară, pe Facebook, Cătălin Drulă.

S-au lăudat cu realizările lui

În 2021, am investit un record de 200 de milioane de lei în reînnoiri. Adică mai mult decât în toată perioada 2017-2020 însumat. Asta înseamnă aproape 100km de cale ferată pe care viteza a fost adusă la standardul constructiv.

Un astfel de exemplu, este Buzău-Făurei, 40 km pe care cu ~12 mil € în 6 luni a fost ridicată viteza de la 30km/h la 120km/h pe unul din fire.

Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acțiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condițiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 mil euro!

Pentru 2023, ținta este de 250km, iar pentru 2024, de 375km, iar spre sfârșitul deceniului am ajunge la 700km/an.

E nevoie de această creștere pentru a duce calea ferată într-o zonă de decență, dar noile intenții strategice ale ministerului Transporturilor ne prăbușesc speranța.

Oare dl. Grindeanu știe că a inițiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?”, a mai postat Cătălin Drulă pe Facebook.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Boala devine un lux. Concediile medicale, taxate cu 20%
  • Exit mobile version