Statistica din domeniul auto arata ca, in ultimii sase ani, piata masinilor noi a scazut cu 70%, preponderent din cauza diverselor forme de taxare ale tranzactiilor, denumite, de la caz la caz, taxa de poluare sau timbrul de mediu.
Un studiu realizat recent releva ca, din 2008 pana in prezent, piata masinilor noi a scazut cu 70%, motivul principal fiind taxarea excesiva, legislatia instabila si concurenta neloiala a samsarilor auto. „O piata auto stabila cu o crestere sanatoasa poate fi creata la intersectia a trei factori: incurajarea tranzactiilor si nu taxarea excesiva, mediu legal favorabil si, nu in ultimul rand, crearea cadrului potrivit pentru o concurenta loiala”, ne-a declarat Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro. El sustine ca proprietarii de masini second hand au fost efectiv descurajati sa le vanda, din cauza timbrului de mediu, scazandu-le, astfel, apetitul si bugetul pentru cumpararea unei masini noi. O solutie petru relansarea pietei masinilor noi pare sa vina din partea ministrului Economiei, Constantin Nita. „Cum este Programul Rabla, ar trebui un program pentru prima masina (…), prin care tinerii de 18-20 de ani sa-si poata cumpara o masina romaneasca”, a spus Nita.