Cauta

Dezastrul din transportul feroviar

CFR va primi subventii pentru intretinerea infrastructurii, care vor completa sumele obtinute din tariful de utilizare a infrastructurii, potrivit unui proiect de act normativ. Nota de fundamentare a actului normativ contine si o prezentare la zi a situatiei infrastructurii feroviare care arata negru pe alb ca intreg sistemul este pe butuci.

– lungimea totala a retelei s-a micsorat la 20.172 km, fata de 21.030 km in anul 2001;
– in retea mai sunt in prezent 27.367 aparate de cale echivalente, fata de 30.242 aparate de cale echivalente in anul 2001;
– in prezent, peste 5.708 km de linii de cale sunt scadente la reparatii capitale, adica 43% din lungimea totala a liniilor de cale ferata;
– pe reteaua CFR exista 18.170 poduri si podete din care 3.954 (respectiv 21,76%) au durata de viata expirata, iar un numar de 12.026 (66,18%) sunt scadente la reparatii pentru readucerea in parametrii initiali de functionare. Din cele 12.026 poduri si podete scadente la reparatii un numar de 642 necesita urgent inlocuire;
– din numarul de 170 tuneluri, 68 (40%) sunt scadente la reparatii capitale;
– pe intreaga retea exista un numar de 1.322 puncte periculoase iar din acestea 763 sunt pe linii magistrale si principale;
– in prezent, sunt 570 restrictii de viteza, cu un numar de 1277 km fata de 245 restrictii cu 602 km in 2001. Trebuie mentionat ca majoritatea restrictiilor nu au acoperire in timpii de mers, ceea ce face ca multe trenuri sa aiba intârzieri;
– un numar de 634 de statii sunt dotate cu instalatii de centralizare electrodinamica din care 600 statii (95%) au durata normala de functionare depasita sau sunt scadente la RK;
– celelalte statii sunt dotate cu alte tipuri de instalatii de siguranta circulatiei, aproape toate fiind cu durata normala de functionare depasita;
– din cei 10.407 km linie de contact din linie curenta, statii si tuneluri 8.981 km(86,3%) sunt cu termenul de RK depasit;
– in conditiile aratate mai sus, in anul 2010 s-au produs la instalatiile de semnalizare, electrificare si centralizare, in special din cauze tehnice, un numar de peste 4.093 deranjamente, care au avut ca efect intârzierea a circa 9.750 trenuri cu 95.822 de minute.

Ultimele stiri

  • Eșec de proporții: consolidarea clădirilor, pusă pe pauză de Nicușor Dan
  • Doi angajaţi ai unei bănci din România, acuzaţi că i-au sustras unui client de 64 ani suma de 140.000 de euro. Cum au acţionat
  • Ce amendă rişti să încasezi dacă faci grătar pe balcon, de 1 Mai. Autorităţile au tras un semnal de alarmă
  • Anunţ despre pensiile românilor, înainte de Paştele 2024. Răsturnare de situaţie. Când vin banii. Ce a transmis Poşta Română
  • Marcel Ciolacu a răspuns printr-un atac la Mircea Geoană când a fost întrebat dacă va candida la alegerile prezidenţiale 2024
  • Pelerinaj de Florii 2024 la București. Care va traseul procesiunii. Trafic restricţionat în Capitală
  • O stradă din Cluj-Napoca a dispărut peste noapte! Trafic restricţionat din cauza unei alunecări de teren (FOTO)
  • Pericol cu peştele din magazine, înainte de Florii 2024! Ce au descoperit inspectorii sanitari
  • Tragedie pe şoselele din România. Doi tineri au murit la faţa locului!
  • Horoscop – sâmbătă, 27 aprilie 2024. Chiar şi în weekend, mai mulţi naitivi îşi doresc să se dezvolte pe plan profesional
  • Exit mobile version