Cauta

Oficialii chinezi ataca brandurile de lux

La inceputul acestei saptamini, Administratia pentru Industrie si Comert din bogata provincie Zhejiang, situata pe coasta de est a Chinei, a lansat un atac virulent impotriva „produselor vestimentare de lux, fata de care consumatorii chinezi manifesta o atractie nejustificata” pentru ca „se bucura de un tratament supra-national” si pentru ca „nu sint destul de bune pentru China”.

Conform Administratiei pentru Industrie si Comert din Zhejiang, 48 din 85 de produse analizate, fabricate de 30 de marci de lux cum ar fi Versace, Dolce&Gabana, Hermes, Hugo Boss, Louis Vuitton, Tommy Hilfiger si Zara „nu corespund standardelor de calitate chineze”. Declaratia a fost preluata de toata presa chineza – oficiala sau nu. Nu s-a anuntat (inca) aplicarea unor amenzi , dar nici nu e nevoie – publicitatea negativa va duce la scaderea vinzarilor. Si deci, la scaderea preturilor care, in cazul produselor occidentale de lux, sint mult mai mari, pentru ca acestea sint in general considerate a fi „mai de calitate” decit cele chineze. Pina acum, autoritatile de la Beijing nu au facut niciun fel de comentariu pe marginea comunicatului Administratiei pentru Industrie si Comert din Zhejiang. Dar autoritatile centrale stiu, mai mult ca sigur, ca singura piata pe care brandurile de lux occidentale nu au inregistrat scaderi in 2009, ci cresteri ale vinzarilor, e cea chineza. In schimb, marcile chineze – cu exceptia berii Tsingtao si a electrocasnicelor Haier – sint complet necunoscute in Vest. De fapt, din ce in ce mai multe marci occidentale intra in vizorul autoritatilor chineze care se ocupa cu controlul calitatii produselor – si nu de ieri, de azi. In anul 2006, o campanie asemanatoare a fost lansata impotriva produselor de ingrijire a pielii Procter & Gamble. Ca urmare a campaniei, geamurile reprezentantei din Shanghai ale firmei P & G au fost sparte de chinezoaicele furioase, care banuiau ca si-au dat pe fata cu „chimicale toxice”. Ulterior, s-a dovedit ca produsele Procter&Gamble nu contin nimic toxic, dar faptul era deja consumat. Dupa produsele de lux europene, au urmat laptopurile produse de Hewlett-Packard si Toshiba. La rindul lor, companile occidentale riposteaza, afirmind ca piata chineza e plina de imitatii si contrafaceri de proasta calitate . Fapt intru totul adevarat, de pe urma caruia au de suferit tot consumatorii… l

In loc de incheiere: Zheng Yumin, seful administratiei locale din Zhejiang, a recunoscut ca „drepturile consumatorilor sint parte integrala a strategiei nationale de competitivitate”.

Ultimele stiri

  • Jandarmii i-au căutat, pentru droguri, „la piele” pe petrecăreții din Mamaia. Unde au putut să le ascundă tinerii
  • Horoscop – sâmbătă, 4 aprilie 2024. Berbecii au idei ciudate, iar Racii au parte de întâmplări deosebite
  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Exit mobile version