Cauta

Tinerii români, Trendy, high-tech & no tv

Cine sint tinerii de astazi si ce vor ei? Avem doua intrebari la care a incercat sa raspunda GfK România. Compania a derulat la sfirsitul anului 2009 un studiu care si-a propus sa realizeze un portret al tinerilor de azi, avind in centru tocmai generatia adolescentilor si tinerilor intre 15 – 20 de ani.

*Sensibili…*
Concluziile studiului arata ca tinerii intre 15 – 20 de ani sint foarte sensibili la felul in care sint perceputi de cei din jurul lor, mai ales la perceptiile grupurilor din care fac parte, aici dorind in primul rind sa-si impuna personalitatea si sa iasa in evidenta. “De asemenea, ramine valabil eternul conflict intre generatii. Isi doresc sa fie luati in seama de catre adulti, sa fie ascultati si valorizati, chiar admirati si apreciati pentru ideile si actiunile lor. Generatia 15-20 de ani din 2009 are incredere in propriile forte si pune sub semnul intrebarii toate normele societatii din dorinta de a trai experiente noi, de a testa totul pe propria piele”, declara Oana Mirila, director cercetare calitativa GfK România.

*Haine cool*

Potrivit studiului, tinerii pun mare pret pe felul in care arata. Starea lor de bine depinde in foarte mare masura de aspectul lor exterior – nu doar imbracamintea fiind importanta, ci intregul look, inclusiv tunsoarea si restul accesoriilor. Ţinuta standard presupune: conversi, jeansi, tricou si hanorac imprimate, esarfa, caciula sau sapca trendy, geanta sport, bratari. Mai mult, tinerii percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, mp3 playerul si
PC-ul cu acces la Internet. In fapt, tehnologia reprezinta un facilitator al unui stil de viata si un indicator de status.

*Bye, bye TV*

In ceea ce priveste raportarea la mass-media si gradul de expunere, studiul arata ca media clasica (TV, radio, presa scrisa) nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri. Timpul in fata televizorului sau ascultind radioul a fost inlocuit de timpul petrecut in fata calculatorului, conversind cu grupul de prieteni in retelele sociale si de iesirile in oras cu acestia. “Nu ne regasim deloc in oferta televiziunilor. Mai vezi ceva pentru ca e televizorul deschis de parinti si treci prin zona in momentul ala. Dar nu exista un program pe vreunul din canalele noastre care sa ma faca sa imi doresc sa-l urmaresc”, spune un tinar participant la studiu.
l

Ultimele stiri

  • Ce program au supermarketurile Kaufland, Lidl şi Carrefour, de Paşte 2024. Surpriză! Unele magazine sunt deschise şi duminică, 5 mai
  • Patriarhul Daniel, cu gândul la Diaspora în Pastorala de Paşte 2024: „Să arătăm semne de iubire frăţească şi tuturor românilor aflaţi printre străini”
  • Cât au ajuns să coste ouăle în pieţe, înainte de Paştele 2024. În supermarket, se găsesc şi la preţ dublu
  • Mesaje de Paște 2024. Felicitări, urări şi gânduri bune pentru cei apropiaţi cu ocazia Sărbătorilor Pascale
  • Guvernul vrea să mărească pensiile de la 1 septembrie, dar cine le mai apucă? Speranţa de viaţă, în România, s-a PRĂBUŞIT!
  • Dramă în judeţul Neamţ: un bărbat s-a aruncat în faţa trenului. A murit pe loc!
  • Jandarmii i-au căutat, pentru droguri, „la piele” pe petrecăreții din Mamaia. Unde au putut să le ascundă tinerii
  • Horoscop – sâmbătă, 4 aprilie 2024. Berbecii au idei ciudate, iar Racii au parte de întâmplări deosebite
  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Exit mobile version