Cauta

Verde pentru primul marfar Anglia -China

Lung de 600 de metri si avand 32 de vagoare, primul tren de marfa a plecat din Londra, pe un Drum al matasii pe sine, cu destinatia orasul Yiwu aflat pe coasta de est a Chinei.

Calatoria (inceputa luni) de 12.000 de kilometri va dura 18 zile. A inceput sub tunelul din marea Manecii , a continuat in Franta, urmand Belgia, Germania, Polonia, Belarus, Rusia si Kazahstan, inainte de a intra in China. Transporta whisky, bauturi nealcoolice, produse pentru bebelusi, medicamente si alte bunuri. Primul tren China-Regatul Unit a ajuns in capitala britanica in 8 ianuarie. Londra este cel de-al 15-lea oras deservit de acest nou serviciu feroviar (gestionat de Yiwu Timex Industrial Investment) destinat sa fie mai ieftin ca transportul aerian si mai rapid ca cel maritim. Aceste noi legaturi feroviare fac parte din proiectul autoritatilor chineze, lansat in 2013, de construire unui nou ”drum al matasii” pentru a dezvolta legaturi economice si comerciale de-a lungul Asiei, Rusiei si Europei. Pentru Marea Britanie este un mijloc de a-si intari legaturile comerciale cu China, mai ales dupa Brexit, cand trebuie sa caute mai mult ca oricand parteneri economici si noi investitii.

Ultimele stiri

  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Incendiu puternic lângă București. Pompierii au intervenit de urgență în Mogoșoaia
  • Țările UE „Big Bang” riscă să-și piardă avantajul competitiv
  • Cap compas Riad. Petrobogăția atrage giganții bancari
  • Vehiculele Green Deal nu sunt pentru muritorii de rând. Prețurile cresc, în loc să scadă
  • Exit mobile version