Cauta

Trotinetele electrice rup oasele

Pot depasi 30 km/h si se vand ca painea calda in toate orasele lumii. In Bucuresti e plin de ele. Capitala nu are inca o statistica a accidentelor la care se expun posesorii acestor aparent inofensive vehicule.

Simpatice si eco aceste vehicule devin se pare un nou vector al accidentelor

De dimensiuni reduse, usor de condus, practice, rapide, au ajuns sa fie si inchiriate via o aplicatie mobila. Par inofensive si mijocul de deplasare ideal si nepoluant. Pericolul intervine cand oamenii nu realizeaza ca ating o viteza suficienta sa provoace rani grave in caz de caderi sau coliziuni. Americanii au deja statistici ingrijoratoare. Un spital din Salt Lake City a raportat o crestere de 161% a accidentelor legate de trotinete electrice in perioada 2017-2018. Persoanele ranite aveau varste cuprinse intre 20 si 50 de ani. Medicii au contabilizat fracturi de cot, umar, la incheietura mainii, entorse, traumatisme craniene. 12  alte spitale din diferite state americane au raportat si ele aceste tipuri de accidente. Majoritatea accidentelor au fost cauzate de caderi, coliziuni dar si de disfunctii tehnice ale trotinetelor. De la lansarea acestui nou tip de transport, potentiala lipsa de securitate ii intriga pe specialisti. Portul castii de protectie este recomandat desi, paradoxal, mai multi biciclisti decat posesori de trotinete electrice poarta casca. Unele tari europene prevad interzicerea rularii cu trotineta electrica pe trotuare. Majoritatea, daca nu toate, codurilor rutiere nu au prevazut sosirea acestor vehicule iar regulile aplicabile in caz de accident sunt inca nedefinite. Si clasificarea lor este ambigua. Teoretic, doar bicicletele sunt singurele vehicule neinmatriculabile autorizate sa circule pe drumuri publice. Dar unele trotinete electrice pot atinge chiar 40 km/h, apropiindu-se de performantele unui scuter care trebuie inmatriculat, portul castii obligatoriu etc. Silentioase, prezente oriunde (trotuare, drumuri, alei) trotinetele sunt din ce in ce mai mult vectori ai accidentelor. Legislatia rutiera din Romania nu reglementeaza in mod expres circulatia trotinetelor electrice pe drumurile publice si nu este clar in ce categorie de vehicule prezenta in Codul Rutier pot fi incadrate.

Ultimele stiri

  • Dramă pe drumurile din România. Părinţii Părintelui Nicolae Zaharia au murit într-un accident de maşină
  • Burduja cere fotografii cu Bucureștiul pe care Nicușor Dan „refuză să îl vadă”: „Să îl aducem pe Primarul Capitalei cu picioarele pe pământ”
  • Criza forţei de muncă în România, rezolvată cu lucrătorii asiatici. Cine sunt oamenii care trăiesc în cartierul Komitat București Sud
  • Unde este Poiana Narciselor, peisajul de vis pe care românii îl caută pentru o vacanţă ca de neuitat
  • Imagini apocaliptice, cu sute de mii de pești morți, pe o suprafață de sute de hectare. Căldura, ucigaşul silenţios (VIDEO)
  • Florin Călinescu, atac dur la Klaus Iohannis: „Să ții un post blocat 27 de ani, asta este o mizerie…”
  • Românii care se aleg cu pensii mai mari cu 1.500 lei, după recalcularea de la 1 septembrie 2024
  • Meteorologii ANM anunţă, după ploi şi vijelii, canicula în mijlocul lunii mai. Zonele afectate
  • Cutremur în România, marți dimineață/Ce magnitudine a avut seismul din 7 mai
  • Motivul pentru care Guvernul e la un pas să „îngheţe” salariile şi pensiile. Anul electoral îi încurcă mult
  • Exit mobile version