Cauta

SPECTATOR LA TEATRU – PAPAGALUL MUT

PAPAGALUL MUT – Istorii aproape uitate despre un spion aproape uitat  – piesă în  două acte de NAE CARANFIL. Regia şi ilustraţia muzicală NAE CARANFIL

 

Nae Caranfil a absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale’’, secţia Regie Film, promoţia 1984. Deşi a devenit cunoscut datorită filmelor pe care le-a regizat şi pentru care a primit numeroase premii la festivaluri de film din ţară şi din străinătate, cineastul Nae Caranfil a revenit la teatru (în perioada 1985 – 1987 a pus în scenă câteva piese de teatru) regizând un text propriu şi reuşind să imprime spectacolului amprenta cinefilă prin repeziciunea fluidă cu care se succed scenele.

Debutul spectacolului – găzduit de Sala Mare a Teatrului Naţional Bucureşti “I.L. Caragiale” –  este mai puţin acaparant deoarece sunt necesare a fi stabilite reperele şi contextul istoric în care se desfasoară acţiunea. Ne aflăm la curtea regală a Rusiei secolului al XVIII-lea, condusă de ţarina Elisabeta – interpretată magistral de Raluca Petra. Cavalerul Alexander Douglas (Claudiu Bleonţ) este trimis în Rusia de Ludovic al XV-lea, însoţit de Cavalerul d’Eon (Vlad Logigan) într-o misiune secretă pentru a se intâlni cu ţarina Elisabeta şi pentru a conspira cu facţiunea profranceză din Rusia împotriva monarhiei habsburgice. Cavalerul d’Eon a fost un soldat, diplomat şi spion francez care a trăit atât ca bărbat, cât şi ca femeie: în ţinute bărbăteşti era secretarul Cavalerului Douglas, angajat al Ministerului francez de Externe, iar în haine de damă era confidenta Elisabetei pe care o ajuta la redactarea corespondenţei cu Ludovic al XV-lea.

Absolut remarcabilă măiestria cu care Vlad Logigan baleiază între cele două ipostaze ale personajului pe care îl interpretează, creionând convingător fascinaţia pe care acesta o produce asupra publicului.

Fiecare personaj este atent construit pentru a se îmbina armonios într-o acţiune plină de haz despre spionaj şi intrigi ce au loc la una dintre cele mai fascinante curţi imperiale ale Europei secolului al XVIII-lea.

Costumele sunt atent personalizate şi puse în valoare de materiale preţioase care ilustrează opulenţa de la curtea regală din Rusia.

Decorul simplu, dar maiestuos, conferă o prestanţă deosebită întregului spectacol.

Sabina Tudoran

Ultimele stiri

  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Exit mobile version