AcasăNewsSoluția la criza de cadre didactice? Un director de liceu propune aducerea...

Soluția la criza de cadre didactice? Un director de liceu propune aducerea a 100.000 de profesori din Asia în școlile românești

sursa foto: alba24.ro

Marian Anghel, profesor de fizică și director al Liceului teoretic „Petre Pandrea” din Balș, județul Olt, și, totodată, preşedinte al organizației CEMS, a făcut recent o declarație ce nu a fost trecută cu vederea.

Cadrul didactic propune ca în școlile românești să fie aduși profesori din Asia, pentru a rezolva criza de profesori la discipline din sfera științelor – cum ar fi fizica, matematica sau chimia.

sursa foto: educatieprivata.ro

„Eu propun să se includă în strategia aceea națională, pe lângă cei 100.000 de asiatici veniți pe diferite munci, și 100.000 de asiatici veniți pe (posturi de – n.r.) profesori de științe, s-ar trebui să fie un avantaj să predăm în limba engleză și probabil pe 20 și ceva de lei pe oră să le convină, pentru că altfel, cu adevărat, nu o să mai ajungă nimeni în fața copiilor”, a declarat directorul Marian Anghel în emisiunea Info EDU, de la TVR Info, citat de educatieprivata.ro.

Daniel Baluta

Acesta atrage atenția că, în lipsa unei viziuni în rândul decidenților, în anii următori ar putea exista riscul ca tot mai puțini elevi să-și mai dorească să aleagă o carieră în domeniul didactic.

„Nu poți să iei de pe stradă să-ți predea fizică”

„Deci nu mai se pune problema de calitate, se pune problema de cine va ajunge în fața copiilor, cu adevărat. Și deja se întâmplă. Și dacă nu suntem în stare ca să avem un pic de viziune pentru 2, 3, 5 ani, 10 ani de aici încolo, impactul va fi atât de mare și e un proces care nu se poate repara de pe un an pe altul. Ca să crești motivația copiilor să ajungă, să-și dorească să fie ca profesorul din fața lor și să ajungă profesor în fața altor copii, aici trebuie aproape 10 ani”, a mai afirmat Marian Anghel.

„Eu cred că doar asiaticii mai pot suplini, pentru că nu ai de unde. Nu poți să iei de pe stradă să-ți predea fizică, informatică, matematică, chimie sau orice altă disciplină”, a adăugat cadrul didactic.

Ministerul Educației: Învățământul profesional/tehnologic se reorganizează

Luni, 17 noiembrie, Ministerul Educației anunța, într-un comunicat, faptul că învățământul profesional/tehnologic se reorganizează în România

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a aprobat recent ordinele prin care învățământul profesional/tehnologic se reorganizează în țară, începând din anul școlar 2026 – 2027 – a transmis instituția, într-un comunicat.

„Legea 198/2023 impunea anumite constrângeri, lăsând însă și libertăți importante, gândite cu scopul de a fi folosite diferit de actori diferiți (ex.: școli profesionale, licee tehnologice, operatori economici etc.). Am analizat atent situația din țară și modele internaționale – chiar în acest moment mă aflu într-o vizită în Elveția, pentru a mă reasigura că facem bine ce facem -, iar în final am venit cu varianta în care am încredere că va transforma învățământul profesional/tehnologic din țară. Astfel, mă aștept ca pe filiera tehnologică să avem programe atractive în relație strânsă cu mediul socioeconomic, până la varianta duală, vechiul model al «școlilor profesionale» fiind astfel înlocuit cu acest nou model, care are toate avantajele celui vechi, dar aduce opțiuni în plus pentru elevi.

Prin intermediul acestuia elevii vor putea obține calificarea de nivel 3 numai pe filiera tehnologică, după clasa a XI-a, cu sau fără cadrul dual. Unii dintre aceștia vor intra rapid pe piața muncii, considerându-li-se învățământul obligatoriu parcurs. Alții, în paralel sau fără a intra încă pe piața muncii, își vor continua studiile liceale, obținând nivelul de calificare 4 sau 5 (în studii postliceale sau terțiare non-universitare), după bacalaureat fiind eligibili și pentru studii universitare. Pentru un demers logic și articulat, încurajăm și susținem și învățământul dual la nivel universitar.

Prin acest demers – dublat de introducerea noului curriculum, care va fi disponibil în curând, inclusiv pentru filiera tehnologică – sper ca elevii să caute cu încredere această modalitate educațională, nu să o vadă, cum se mai întâmplă uneori acum, ca pe o variantă reziduală/periferică a filierelor teoretice sau vocaționale, generând în unele zone și cote crescute de analfabetism funcțional.” – a declarat ministrul, în acest context, citat în comunicatul de presă.

author avatar
Andrei Coman
127 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img