Cauta

Romania, pe primul loc in lume la cresterea productiei de masini in 2013

Romania a reusit sa se situeze in fruntea clasamentului in lume, dupa ce anul trecut productia locala de masini a crescut cu aproximativ 22%, la circa 411.000 masini, potrivit datelor Orga­ni­zatiei Internationale a Constructorilor de Auto­mo­bile (OICA).

„Strategia de produs a Dacia a facut din Romania o arma letala in ceea ce priveste cresterea. Pe termen lung trebuie sa fim realisti. Acum atentia cade asupra Ford si productiei de la Craiova. La Dacia nu mai avem unde sa crestem deoarece suntem la capacitate maxima. La Ford, daca productia va urca mai aproape de capacitatea uzinei, mai putem castiga un loc. Pe de alta parte, nimeni in industria auto nu sta pe loc si putem vedea noi schimbari in ceea ce priveste productia in Italia”, a spus Constantin Stroe, pre­sedintele Aso­ciatiei Con­struc­torilor de Automo­bile din Romania (ACAROM), citat de Ziarul Financiar.

Potrivit datelor OICA, Romania a intrat ultima data in top trei cresteri in anul 2005, an in care productia locala crestea cu 59% comparativ cu anul anterior, a doua cea mai mare crestere dupa cea de 105% a Finlandei.

„Putem vorbi si de un efect de baza – o crestere care este mare pentru ca porneste de la o baza mai mica, dar ceea ce este important de retinut este impactul pozitiv al unor produse intr-o piata globala foarte competitiva cum este cea auto”, a spus Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanta pentru management al PwC Romania, potrivit aceleeasi surse.

Anul trecut a fost unul record pentru Dacia, cu peste 342.000 de masini produse, dar si primul an de productie completa la uzina Ford. Cu 68.339 de masini, in crestere cu 123% fata de anul precedent, uzina de la Craiova a atins un maxim istoric, fiind cel mai ridicat volum atins vreodata.

„Romania are potential sa creasca in continuare in aceasta industrie, pentru ca suntem atractivi din punct de vedere geografic si din punctul de vedere al costurilor. Evident, nu putem compara salariile medii din Romania cu cele din vestul Europei, dar acesta este si unul din motivele care au atras investitii straine in Romania, in ciuda unor dezavantaje cum ar fi infrastructura mult sub nivelul altor tari. De aceea, cresterile salariale nu pot urma decat unor cresteri de productivitate si unor reduceri ale altor costuri, cum ar fi cel de transport, afectat de infrastructura deficitara”, a mai spus Bogdan Belciu.

Din punctul de vedere al volumului, cu 411.000 produse anul trecut Romania se claseaza pe locul 9 la nivel european, deasupra Italiei, care a produs in 2013 sub 390.000 de masini, dar sub Belgia, unde s-au asamblat aproape 450.000 de masini.

Foto: promotor.ro

Ultimele stiri

  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Exit mobile version