Cauta

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani a intrat în circulație. Ruta pe care va circula și orarul – FOTO

sursa foto: ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară/Facebook

După o lungă perioadă de așteptare, călătorii au ocazia să circule, mai nou, pe calea ferată cu un nou tren care ajunge la standarde europene. Trenul ar putea reprezenta o alternativă pentru cei care vor să evite aglomerația de pe DN 1, către stațiunile de pe Valea Prahovei, mai ales că se apropie tot mai mult perioada Sărbătorilor de iarnă. 

CFR Călători a introdus în circulaţie, miercuri, 20 noiembrie, primul tren electric nou din România.

A plecat din Gara de Nord din București

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani circulă începând de miercuri, iar trenul a plecat din Gara de Nord aproape plin, potrivit hotnews.ro.

Trenul electric de la Alstom, aflat la primul drum cu călători, a plecat din Gara de Nord din București miercuri la 9.30, cu destinația Brașov, unde este programat să ajungă la ora 12.00.

Trenul electric RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream introdus în circulație de compania de stat CFR Călători are șase vagoane. Și peste 300 de locuri.

sursa foto ARF Autoritatea pentru Reformă FeroviarăFacebook

De altfel, încă de marți, 19 noiembrie, CFR Călători anunțase, într-un comunicat de presă, că va introduce în circulație, începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. „Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF”.

sursa foto ARF Autoritatea pentru Reformă FeroviarăFacebook

Orarul trenului. După ce program va circula în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie

Trenul electric va circula pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren. Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I, conform CFR Călători

În data de 20 noiembrie 2024, trenul va avea următorul orar: IR 16005 București Nord plecare 09:30 – Brașov sosire 12:00/ IR 16006 Brașov plecare 15:20 – București Nord sosire 17:53, iar în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024 va circula după următorul program: IR 16001 București Nord plecare 05:40 – Brașov sosire 08:08 / IR 16002 Brașov plecare 08:43 – București Nord sosire 11:12”, se menționează în comunicatul CFR Călători.

Trenul, format din șase vagoane

Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. „Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h”, a mai anunțat CFR Călători, cu precizarea că mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.

Ultimele stiri

  • Somnul – Medicamentul Invizibil: Cum lipsa odihnei ne sabotează sănătatea
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 20 iunie 2025 – Ai încredere în ideile tale
  • Alege ce citești
  • 2025, anul nefast al pieței de lux?
  • Supermașinile electrice, jucării inutile
  • Gaura din buget, acoperită cu bani de la fraieri. Adică de la noi
  • Mesajul României e clar. Nu poate să reducă taxele la energie
  • Misiune dificilă pentru europeni: discuții nucleare cu Iranul
  • Schemă de jaf din bugetul statului. Firmele achiziționau masă lemnoasă de la Romsilva și își declarau falimentul
  • Exit mobile version