Cauta

O profesoară de la Colegiul Gheorghe Lazăr din Capitală explică în 6 puncte de ce nu renunță la grevă

profesoara

O profesoară de la Colegiul Gheorghe Lazăr din Capitală explică în 6 puncte de ce nu renunță la grevă / foto: Facebook

Anda-Irina Sturza predă filosofia la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, în București, și se află în grevă generală din 22 mai.

Ea sintetizează, în șase puncte, ceea ce vor greviștii și de ce nu acceptă propunerile celor din Guvern, potrivit libertatea.ro.

„Eu marți sunt în grevă”

1. Să intre oameni competenți în sistem, să nu mai fugă tinerii de învățământ.

Dar asta presupune un salariu de 4.000 de lei pentru profesorul debutant. O selecție reală a tinerilor profesori nu se poate realiza dacă ai de ales între trei debutanți cu 5 la Fizică/Chimie/Filosofie etc. la Titularizare, dintre care unii se mai confruntă eventual și cu instabilitate emoțională. Pentru buna pregătire a copiilor noștri, pentru că vedem cum învățământul se degradează an de an, este inacceptabil să mai tolerăm condiția profesorului debutant de azi (2.500 de lei net).

Tinerii absolvenți bine pregătiți ai tuturor facultăților nu mai vin în învățământ. În contextul unei economii de piață liberă se duc către joburi bine plătite. Un procent enorm de profesori urmează a se pensiona în viitorul apropiat. Cine mai vine din urmă, care să fie și bun? Din experiență vă zic că nimeni nu sacrifică viața în numele vocației, ci invers, vocația e sacrificată în numele vieții: cunosc zeci de profesori tineri bine pregătiți care au abandonat corabia după 2 sau 3 ani de imposibilitate practică de a trăi așa.

2. Vrem selecție corectă a oamenilor care ajung la catedră. Să plece toți incompetenții care (ne) pot distruge psihic copiii.

Dar pentru asta ai nevoie de punctul I. Fără salarii cât de cât decente nu ți se vor prezenta la post decât incompetenții, impostorii sau unele persoane decente care au, eventual, venituri alternative, deci mai puțin timp de investit în ore bine făcute și în grija față de copii.

3. Vrem legi ale educației elaborate împreună cu noi, în urma unor consultări reale, nu de formă.

Aceste legi pot să remedieze problemele reale din sistem, nu cele imaginare, ale unor experți ai educației care nu au trecut niciodată pe la catedră.

4. Vrem cursuri de formare continuă de calitate, o formare reală, asigurată de sistem, nu plătită din buzunarele noastre și așa goale.

5. Vrem să revenim la catedre și să ne facem meseria pe care o iubim, dar nu în calitate de cerșetori, ultimii dintre oameni în societate, mereu sacrificați în fața altor priorități.

Vrem ca propriii noștri copii, ca elevii noștri, ca viitorii copii ai elevilor noștri să beneficieze de un învățământ de calitate, nu de cadre didactice cu 4 și 5 la Titularizare sau, mai rău, necalificate!

6. Vrem o societate educată, cu resursă umană competitivă pe piața muncii.

Pentru că altfel nu va mai veni nicio companie multinațională să îți angajeze în România tineri care au învățat matematică și informatică de la profesori de nota 5. Vor merge în India acele companii, pentru că India este deja în competiție cu noi pe această piață, cu diferența că India investește mai mult decât noi în Educație.

Ultimele stiri

  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Exit mobile version