Cauta

Noul vis al lui Oprescu: „Vreau tren suspendat de la Aeroportul Otopeni la National Arena”

Romania a obtinut gazduirea mai multor meciuri de la Campionatul European din 2020, dar totul depinde de modul in care autoritatile vor reusi sa lege, prin legatura directa, Aeroportul Otopeni de centrul Capitalei.

S-a sperat in realizarea unei linii de metrou, dar Ioan Rus, ministrul Transporturilor, sustine ca este putin probabil ca aceasta sa fie terminata la termen.

In aceste conditii, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, vine cu o noua idee. Intr-un interviu acordat pentru jurnalul.ro, edilul sustine ca vrea nici mai mult, nici mai putin decat „un tren suspendat care sa lege Aeroportul Otopeni de National Arena”.

„Vreau sa fac un tren suspendat care sa duca de la Aeroportul Otopeni la statia de metrou Pantelimon, aflata momentan in lucru. Un tren urban, direct. O sa caraie 2-3 ca trece prea aproape de geamul lor dar asta este. M-a cuprins ideea cand am vazut ca este posibil”, a afirmat Sorin Oprescu. Trenul ar urma sa fie dat in folosinta in 2020, inainte de Campionatul European de fotbal.

Altfel, Oprescu a dat asigurari ca va reusi sa finalizeze atat noua Sala Polivalenta, pregatita pentru Campionatul European de gimnastica din 2017, cat si mult-discutata Autostrada Suspendata.

„Un an si opt luni s-au certat competitorii la licitatii. Contestatii ei intre ei. CNSC, Curtea de apel, Curtea de Apel, CNSC. Astept ultima hotarare a Curtii de Apel. Da, ne vom incadra in termenul stabilit. Ori unii, ori altii. Ce hotarare va da judecatorul asta va fi. Vom termina la timp Sala Polivalenta, in ciuda contestatiilor dintre competitori”, a anuntat Sorin Oprescu. Acesta a precizat si ca „Autostrada Suspendata va fi construita intr-un parteneriat public-privat cu o firma sud-coreeana. Chinezii au lasat-o mai usor pentru ca nu aveau experienta parteneriatului public-privat. Au venit sud-coreenii. Am ajuns la ultima faza. Sa trecem prin consiliu studiul de oportunitate, s-a facut montajul financiar pe credite la banci si eu sper sa introduc proiectul in discutia cu liderii politici ca sa pot la sfarsitul verii sa dau prima lopata. Bucati din aceasta lucrare au inceput sau au fost facute si vor iesi din pretul final. Si aici a fost o discutie pentru ca returnarea banilor sa se faca printr-o buvinieta de 21-22 de euro pe an. Asta ca sa pot sa acopar in sase ani toate preturile acestui inel de circulatie”.

Ultimele stiri

  • Eșec de proporții: consolidarea clădirilor, pusă pe pauză de Nicușor Dan
  • Doi angajaţi ai unei bănci din România, acuzaţi că i-au sustras unui client de 64 ani suma de 140.000 de euro. Cum au acţionat
  • Ce amendă rişti să încasezi dacă faci grătar pe balcon, de 1 Mai. Autorităţile au tras un semnal de alarmă
  • Anunţ despre pensiile românilor, înainte de Paştele 2024. Răsturnare de situaţie. Când vin banii. Ce a transmis Poşta Română
  • Marcel Ciolacu a răspuns printr-un atac la Mircea Geoană când a fost întrebat dacă va candida la alegerile prezidenţiale 2024
  • Pelerinaj de Florii 2024 la București. Care va traseul procesiunii. Trafic restricţionat în Capitală
  • O stradă din Cluj-Napoca a dispărut peste noapte! Trafic restricţionat din cauza unei alunecări de teren (FOTO)
  • Pericol cu peştele din magazine, înainte de Florii 2024! Ce au descoperit inspectorii sanitari
  • Tragedie pe şoselele din România. Doi tineri au murit la faţa locului!
  • Horoscop – sâmbătă, 27 aprilie 2024. Chiar şi în weekend, mai mulţi naitivi îşi doresc să se dezvolte pe plan profesional
  • Exit mobile version