Cauta

Ne-au vândut blindate vechi de peste 10 ani. Americanii se jură că sunt noi-nouțe

Transportoare second-hand pentru România

România va achiziționa 16 transportoare AAV – Assault Amphibious Vehicles, pentru debarcare, din SUA, iar americanii se jură că sunt noi-nouțe. Sindicaliștii din industria de apărare ne spun însă că acestea sunt tot second-hand-uri, pentru că au fost fabricate acum peste 10 ani. În locul vechiturilor americane, Ministerul Apărării Naționale putea cumpăra transportorul blindat flotabil SAUR 2, produs în țară, care avea aceleași dotări și era mai ieftin.

Președintele Alianţei Sindicatelor din Industria de Apărare şi Aeronautică (ASIAA), Constantin Bucuroiu, a reproșat Guvernului că achiziționează din nou transportoare americane, în loc să comande transportorul românesc SAUR 2. Acesta a arătat că, pe lângă faptul că transportorul american este second-hand, chiar americanii au renunțat la el, pentru că manevrarea pe șenile este greoaie.

”Noi luăm acele 16 transportoare de la americani, AAV – Assault Amphibious Vehicles, pentru debarcare, dar eu nu înțeleg de ce le luăm noi, în timp ce chiar SUA renunță la aceste șenilate care fac aceste operațiuni și merg pe achiziția de transportoare 8×8 flotabile de la Iveco. Și asta pentru că este un transportor care se folosește mult mai greu decât un transportor pe roți. Firma italiană Iveco fabrică transportoarele flotabile pe roți împreună cu o altă firmă americană, BAE Systems, pentru că, se știe, americanii nu cumpără nimic din exterior dacă nu este făcut împreună cu o firmă din SUA. Cele 16 transportoare pe care le cumpără România din SUA sunt tot second-hand, deși ei spun că nu au fost folosite. Dar mă îndoiesc că nu au fost folosite, mai ales că au o vechime de peste 10 ani”, ne-a declarat Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA. Acesta a arătat că la fel de bine s-ar fi putut cumpăra 16 bucăți de SAUR 2 românesc, care este flotabil, care îndeplinește condițiile de rezistență la gloanțe și la mine ca și celelalte și care făcea misiuni de luptă mult mai bine și mult mai rapide decât cele americane.

Pe Tîlvăr nu-l interesează industria de apărare românească

SAUR 2 este un transportor blindat flotabil care așteaptă comenzi de la Ministerul Apărării Naționale, susțin sindicaliștii din sector. Dacă ministerul vrea să cumpere, în momentul acela, având în vedere că nu a comandat nimic până acum, este nevoie de 6 luni pentru achiziția materialelor și, în următorul an, se pot fabrica până la 52 de bucăți. ”Un SAUR 2 este mai ieftin cu cel puțin 30% față de AAV, cu aceleași dotări. În plus, ar sprijini și industria de apărare din țara noastră, întorcându-se la bugetul statului 40% din cheltuieli. Polonezii au cumpărat transportoare de la americani, dar, în același timp, au comandat 400 de transportoare din industria proprie. La noi însă, ministrul Apărării, Angel Tîlvăr, care nu știu cum a ajuns ministru, a spus că pe el nu îl interesează industria de apărare românească”, a afirmat președintele ASIAA, Constantin Bucuroiu.

Totul pentru SUA

România nu a obținut, în baza contractului de offset, decât operațiunea de asamblare la Piranha 5, la care lucrează doar 140 de oameni din industria de apărare, componentele fiind fabricate de SUA și Elveția. Potrivit contractului inițial, țara noastră trebuia să cumpere 227 de transportoare Piranha 5 neflotabile, după care să achiziționeze transportoare flotabile.

”Acum s-a schimbat decizia de achiziție și s-a prelungit cu încă 150 de transportoare neflotabile, costurile totale fiind de peste 1,7 miliarde de dolari. Eu susțin în continuare că, pentru ceea ce avem noi ca relief în România, mai ales că avem foarte multe râuri, care au început să se umfle tot mai des, devine o problemă dacă pot folosi Piranha în altă parte decât pe câmpii. Varianta SAUR 2 este cea mai bună, pentru că este un transportor cu o greutate de 22-24 de tone, față de peste 27 de tone, cât are Piranha,  și care poate să urce pe terenuri accidentate chiar în zone muntoase și, evident, să treacă prin apă, că e flotabil. Înălțimea Piranha este mare și are un centru de greutate dezechilibrat, de aceea este foarte greu să urci un deal cu el, știindu-se că România are, în multe zone, un pământ destul de argilos”, ne-a precizat Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA.

Misiunile de luptă, tot cu TAB și Zimbru

În teatrele de operațiuni din Irak și Afganistan România a deplasat 6 transportoare Piranha 3, care nu au făcut niciun kilometru de misiune în teritoriu, fiind staționate în baze, susțin sindicaliștii din industria de apărare. În schimb, armata română folosea TAB C 71, C 77, C 79 și Zimbru, transportoarele noastre vechi, care făceau sute de kilometri de misiuni în munți, în Irak și Afganistan.

”Și, în toate misiunile transportoarelor blindate românești, doar un singur militar a murit. Deci putem spune că acestea au protejat viața soldaților români. Și astăzi le avem în dotarea Armatei și fac mentenanța la Uzina Automecanica Moreni, unde se aduc la o formă revitalizată, pentru a face misiuni încă 10 ani de acum încolo. Despre Piranha 3 nu știu să fi făcut vreo misiune în câmpul de luptă. În total, România a achiziționat 42 de transportoare Piranha 3. În țară nu le-am folosit, stau prin baze, pentru că noi nu avem muniție nici să ne antrenăm”, ne-a mai declarat președintele ASIAA, Constantin Bucuroiu.

Ultimele stiri

  • Horoscop 20 mai 2024 – Veți obține ceea ce doriți dacă vă folosiți seducția
  • Alege ce citești
  • USR – și falimentul este garantat!
  • SUA și China, pe cale să înceapă „decuplarea”?
  • Revoluția engleză anti-VAR se propagă în Europa?!
  • Ce înseamnă să te pui cu Rusia. Băncile occidentale trag ponoasele
  • „Bogăția discretă”: strategia menită să evite ochii curioși
  • Sancțiunile sunt doar pentru fraieri. Companiile din UE se îmbogățesc din afacerile cu Rusia
  • Nimic nu se pierde, totul se transformă. Apa din haznale trebuie folosită în agricultură
  • De la New York la Tokyo: piețele bursiere, creștere record
  • Exit mobile version