Cauta

Internautii iau foc: #DeleteFacebook

Socati dupa ce Cambridge Analitica, o firma de comunicare strategica, a folosit fara consimtamant datele a 50 de milioane de utilizatori Facebook pentru a elabora un soft de influentare a alegerilor, internautii au inceput o miscare de suprimare a conturilor lor pe gigantul social media.

Firma lui Zuckerberg s a declarat scandalizata pentru ca vezi doamne a fost pacalita de Cambridge Analytica si ca intelege gravitatea situatiei

Brian Acton, co-fondator Whatsapp a fost unul din initiatori: ”Avenit vremea. #DeleteFacebook”, a publicat el pe Twitter. Internauti din intreaga lume si-au alaturat intentiile de a-si sterge conturile Facebook, ca protest fata de utilizarea datelor lor furnizate de compania americana. De altfel, datele personale pe care Cambridge Analytica le-a obtinut de la Facebook sunt subiect de polemica in SUA si Europa, unde autoritatile l-au chemat pe Mark Zuckerberg sa dea explicatii cu privire la riscul ca datele personale ale utilizatorilor sa fie achizitionate fara consimtamantul lor, in timp ce Facebook a fost chemata sa puna la dispozitie documente legate de incalcarea termenilor si conditiilor de utilizare a retelei sociale dar si copiile intregii corespondente cu Cambridge Analytica. Intre timp, Alexander Nix, directorul Cambridge Analytica, a fost suspendat iar actiunile Facebook la bursa au scazut vertiginos. Daca multi internauti s-au alaturat #DeleteFacebook, altii au fost sceptici: trebuie suprimate si Twitter, Instagram, Snapchat, cumpararea de pe Amazon si cautarile Google…

E gratuit? Atunci voi sunteti produsul

Acest scandal demonstreaza, pe de-o parte, incapacitatea Facebook de a se autoregla. De ce Cambridge Analytica a avut acces la aceste date si de ce Facebook nu si-a informat utilizatorii si nu a luat masuri eficace pentru a remedia problema? Continutul raspunsului ar putea pune sub semnul intrebarii modelul economic al gigantului social-media, care si-a construit uriasa prosperitate pe o falsa gratuitate. In spatele accesului la o platforma de schimb pentru a ramane in contact cu ”prietenii” si pentru informatii, se ascunde o neaosa monetizare a datelor utilizatorilor in scopuri comerciale si politice. Iar zicerea ”Daca serviciul este gratuit, voi sunteti, de fapt, produsul” nu a fost niciodata mai actuala. Din naivitate mai mult sau mai putin asumata, internautii ametiti de promisiunile gigantilor Internet nu au mai fost suficient de atenti la consecinte. Iar Facebook a mai fost acuzat ca nu a luat suficient de in serios ingerinta rusa in prezidentialele americane si ca a participat la difuzarea de informatii false, continuturi rasiste sau care faceau apologia terorismului. Dar, in termeni de imagine si de incredere in modelul de afaceri Facebook, bazat pe colectarea datelor personale pentru publicitate si marketing, se va masura impactul acestui nou scandal care ar putea cantari mai greu ca orice amenda. In conditiile in care amenzile sunt un fleac pentru Facebook.

Ultimele stiri

  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Exit mobile version