Cauta

George Simion a deschis un nou front de luptă cu Guvernul! De ce consideră liderul AUR că transportatorii sunt abuzaţi

george-simion AUR

George Simion a deschis un nou front de luptă cu Guvernul! De ce consideră liderul AUR că transportatorii sunt abuzaţi

George Simion sare în apărarea transportatorilor români, despre care consideră că ar fi abuzaţi. Liderul AUR acuză Guvernul de „abuz fiscal îndreptat împotriva transportatorilor români”, prin impunerea de „biruri nejustificate” îndreptate împotriva liberei iniţiative.

Ce s-a întâmplat? Vineri, peste 200 de camioane şi microbuze au protestat la Suceava împotriva abuzurilor ANAF. Motivul principal al manifestaţiei îl constituie decizia ANAF de a recalcula diurnele şoferilor ca venituri salariale şi de a le impozita retroactiv.

AUR se raliază demersului transportatorilor români şi va face tot posibilul să îi sprijine, în contextul în care AUR şi-a asumat promovarea antreprenoriatului autohton şi semnalarea abuzurilor făcute de instituţiile unui stat slab, care îşi maschează incompetenţa răzbunându-se pe proprii cetăţeni”, precizează AUR într-un comunicat.

Simion spune că transportatorii susţin economia

Co-preşedinte AUR a spus că a fost prezent la protest şi că „7% din PIB-ul României reprezintă contribuţia transportatorilor români”, iar Guvernul vrea „să lichideze tot ce înseamnă antreprenoriat românesc”.

Faptul că firmele româneşti de transport sunt puse la pământ de ANAF afectează întreaga economie românească.

Nu se mai doreşte ca transportatorii români să existe, deoarece Guvernul vrea să lichideze tot ce înseamnă antreprenoriat românesc”, a susţinut, printre altele, George Simion.

De ce au protestat transportatorii?

După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale.

Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme.

Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite”, se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector.

O altă revendicare o reprezintă eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi. Este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare.

Ultimele stiri

  • Șase orașe din Italia, sub cod roșu de CANICULĂ. La ce valori vor urca temperaturile
  • Barcelona revine pe Camp Nou! Catalanii au anunțat data oficială
  • Cațavencu și Venturiano aveau măduvă, sare, miros
  • VIDEO. Nicușor Dan vrea o discuție cu șefa Comisiei Europene: „Acesta este mesajul principal”
  • „Cronica Cârcotașilor” – cronica unei rușini care refuză să dispară
  • Trump cere ca procesul lui Netanyahu pentru corupție să fie anulat: „O vânătoare de vrăjitoare”
  • Studenții ies în stradă. Proteste în București și în mai multe orașe, faţă de intenţia Guvernului de a reduce fondurile alocate pentru burse
  • Comunicat de presă Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare și Încercări de Materiale
  • UPDATE. Elena Udrea ar putea afla MARȚI dacă va fi eliberată condiționat
  • Caricatura Zilei
  • Exit mobile version