Transmisiunea televizată a celei de-a 92-a gale de decernare a premiilor Oscar a înregistrat cădere liberă faţă de anul trecut, fiind urmărită de doar 23,6 milioane de telespectatori din Statele Unite ai postului ABC. În 2019, spectacolul decernării celor mai prestigioase premii cinematografice de la Hollywood a atras în faţa micilor ecrane 29,6 milioane de telespectatori, după ce înregistrase un minim istoric de 26,5 milioane de telespectatori în anul precedent.
Gala din 2020, ce a avut o durată de peste trei ore şi jumătate, a fost lentă şi cu sincope şi nu va rămâne în memoria publicului. Pentru al doilea an consecutiv, organizatorii au decis să renunţe la un prezentator principal, sperând să reediteze astfel succesul din 2019, însă prestaţiile vedetelor care au urcat pe scenă pentru a spune glume şi a deschide plicurile cu numele câştigătorilor au fost în mare parte anoste şi chiar dezamăgitoare. “Show-ul de anul acesta a părut să fie „gol” spune James Poniewozik de la The New York Times, în timp ce criticul Hank Stuever (The Washington Post) îl numeşte “Oscar pe pilot automat”. Regizorul sud-coreean Bong Joon-ho cu “Parasite”, cel ma bun film, „a reuşit să evite ca gala 2020 să se numere printre cele mai proaste din istoria Oscarurilor”, au scris jurnaliştii de la site-ul IndieWire. Chiar dacă a fost prima oară când un film într-o limbă străină câștigă cel mai râvnit titlu al cinematografiei americane, n-a fost un motiv suficient pentru a stârni interesul publicului. „Déjà vu” şi în privinţa prestaţiilor muzicale (între Randy Newman şi Elton John) – „au semănat cu toate galele Oscar pe care aţi putut să le vedeţi pe parcursul ultimelor două sau trei decenii”, scrie The Washington Post. Suntem departe de 2014, când audienţa galei Oscar depăşea 43 de milioane de telespectatori, iar scăderile se înregistrează şi la celelalte ceremonii de decernare a unor premii importante – Golden Globes, Grammy Awards etc. Pe de altă parte, audiențele TV ale evenimentelor transmise live au scăzut semnificativ în ultimii ani, odată cu boom-ul serviciilor de streaming.