Cauta

Femeie ucisa de o masina Uber autonoma

Un autovehicul fara sofer a fost din nou implicat intr-un accident mortal. Tragedia a avut loc in orasul Tempe (Arizona, SUA) si pune iar in discutie fiabilitatea acestei tehnologii. Este vorba de primul accident mortal implicand o masina autonoma si un pieton.

Uber a suspendat testele masinilor fara sofer dar este clar ca aceasta tehnologie mai are mult pana sa ofere siguranta in trafic

Victima este o femeie in varsta de 49 de ani si a fost lovita de masina Uber in momentul in care traversa strada in afara trecerii de pietoni. A murit la spital din cauza traumatismelor. O ancheta a fost deschisa de Directia Nationala pentru Siguranta Transporturilor din SUA (NTSB). Potrivit Uber, ”masina era in mod autonom in momentul in care a avut loc coliziunea, cu un operator aflat in spatele volanului”, dar care, din motive inca necunoscute nu a intervenit sau nu a avut timp sa intervina. Masina rula cu 65km/h si nu a franat inainte de a lovi femeia. Uber a anuntat ca suspenda programul sau de testare a vehiculelor fara sofer si ca va ”colabora deplin cu autoritatile locale in cadrul anchetei”. Uber facea teste similare in Pittsburg, San Francisco si Toronto (Canada). Uber, ca si alte companii ce ofera limuzine cu sofer sau taxiuri, are un interes crucial in dezvoltarea autovehiculelor autonome, tinand cont ca majoritatea costurilor sunt legate de remuneratiile soferilor, o cursa tehnologica in care sunt investite sume uriase de bani pentru punerea la punct a unui autoturism autonom sigur. Recent, General Motors, a cerut autoritatilor americane autorizatia sa testeze o masina fara volan si pedale, in cadrul programului sau de dezvoltare a unui vehicul autonom pe care vrea sa-l puna in practica in 2019. Paradoxal, partizanii masinilor autonome estimeaza ca aceasta tehnologie poate diminua numarul de accidente rutiere datorita faptului ca este mai fiabila si precisa decat fiintele umane. Deocamdata, este greu de prevazut consecintele acestui accident dar pentru constructori miza este evitarea innaspririi legislatiei, mai ales in momentul in care in mai multe state americane autoritatile s-au aratat din ce in ce mai deschise vehiculelor autonome. ”Aceasta tragedie demonstreaza clar ca masinile autonome mai au mult drum de parcurs pana a fi suta la suta sigure pentru pasageri, pietoni si soferii din trafic”, a reactionat senatorul democrat din Connecticut, Richard Blumenthal. O alta problema care se va pune, odata cu sosirea pe strazi a masinilor autonome, va fi una juridica. Odata ce masina poate lua decizii, cine va raspunde? In cazul cand un accident este inevitabil, ce primeaza: protejarea persoanei din masina, celei prezente in alta masina in trafic sau a pietonilor?

Ultimele stiri

  • UPDATE. Incendiu cu degajări mari de fum în Sectorul 2 al Capitalei/O persoană a murit
  • Un bărbat a murit după ce a căzut de pe podul care trece peste Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari
  • Dramă pe drumurile din România. Părinţii Părintelui Nicolae Zaharia au murit într-un accident de maşină
  • Burduja cere fotografii cu Bucureștiul pe care Nicușor Dan „refuză să îl vadă”: „Să îl aducem pe Primarul Capitalei cu picioarele pe pământ”
  • Criza forţei de muncă în România, rezolvată cu lucrătorii asiatici. Cine sunt oamenii care trăiesc în cartierul Komitat București Sud
  • Unde este Poiana Narciselor, peisajul de vis pe care românii îl caută pentru o vacanţă ca de neuitat
  • Imagini apocaliptice, cu sute de mii de pești morți, pe o suprafață de sute de hectare. Căldura, ucigaşul silenţios (VIDEO)
  • Florin Călinescu, atac dur la Klaus Iohannis: „Să ții un post blocat 27 de ani, asta este o mizerie…”
  • Românii care se aleg cu pensii mai mari cu 1.500 lei, după recalcularea de la 1 septembrie 2024
  • Meteorologii ANM anunţă, după ploi şi vijelii, canicula în mijlocul lunii mai. Zonele afectate
  • Exit mobile version