Cauta

Electronicele si electrocasnicele pot fi returnate si dupa expirarea garantiei

Consumatorii beneficiaza timp de doi ani de dreptul la repararea sau inlocuirea unui produs defect, chiar daca perioada acoperita de garantia comerciala este mai scurta.

Daca nu sunteti multumit de aparatele cumparate, le puteti returna in termen de doi ani

Reprezentantii autoritatilor, organizatiilor neguvernamentale pentru consumatori si ai unor companii si lanturi de magazine din Romania s-au reunit recent la masa rotunda „Vanzarea produselor si garantiile asociate. Dialog privind drepturile consumatorilor”. Potrivit portalului „Consumator European”, reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au precizat ca legea protejeaza drepturile consumatorilor in privinta produselor defecte, iar termenul legal pentru repararea sau inlocuirea acestora este de doi ani.

Reparatiile, doar cu piese noi

Consumatorii beneficiaza timp de doi ani de dreptul la repararea unui produs defect, chiar daca perioada acoperita de garantia comerciala este mai scurta. In cadrul reparatiilor trebuie asigurate componente noi si nu refolosite, cum au reclamat deseori consumatorii. Legea prevede ca, si in cazul produselor care au fost scoase de pe piata, trebuie asigurate piese de schimb pe intreaga durata medie de viata a produsului.

Mobilele si tabletele, in topul reclamatiilor

In 2012, in aproximativ 35% dintre reclamatii clientii au incriminat garantia produselor ca fiind insuficienta. In privinta produselor vizate, telefoanele mobile sunt in top, cu 29% dintre reclamatii, fiind urmate de laptopuri si tablete, cu 14%, si de produse electrocasnice, cu 12%.

Defecte in mai putin de doi ani

Numarul mare de reclamatii care se refera la produse electronice si electrocasnice este explicat de comercianti prin faptul ca termenul de doi ani, prevazut in prezent de garantia legala, depaseste ciclul de viata real al acestor produse. Comerciantii de bunuri de larg consum din Uniunea Europeana sunt obligati sa garanteze conformitatea produselor pentru o perioada de minimum doi ani de la livrarea bunurilor. Daca aveti o problema cu un produs cumparat si vreti sa reclamati acest lucru, gasiti o serie de institutii si numere de telefon pe adresa  http://consumatoreuropean.ro/informatii-si-ajutor/.

Ultimele stiri

  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Exit mobile version