Cauta

„Drumul Matasii” ocoleste Romania

Continua expansiunea chineza in Europa de Est, cu Bulgaria cap de pod pentru cele mai recente investitii in aceasta regiune. Daca Romania n-a profitat decat intr-o oarecare masura de pe urma miliardelor pe care Beijingul le-a pus la bataie, Sofia este gata sa bata palma cu dusmanul SUA, totul de dragul unei infrastructuri de top.

Președintele tigrului asiatic vrea<br >să controleze comerțul mondial

Weekend-ul trecut, capitala Bulgariei a gazduit un puternic summit economic la care a luat parte inclusiv prim-ministrul Li Keqiang, totul ca parte a programului chinez de investitii in aceasta zona a Europei. „Nu suntem concurenta UE”, a fost mesajul pe care Li Keqiang l-a transmis, venit oarecum ca o justificare pentru cele trei miliarde de euro pregatite a fi „risipite” pe modernizarea infrastructurii bulgaresti. Reactia premierului chinez era cat se poate de necesara, intrucat Bruxellesul nu vede cu ochi buni intarirea prezentei economice a Chinei in tarile baltice (Estonia, Letonia, Lituania), fosta Iugoslavie (Bosnia-Hertegovina, Croatia, Macedonia, Muntenegru, Serbia, Slovenia), grupul de la Visegrad (Ungaria, Polonia, Republica Ceha si Slovacia) si Balcani (Albania, Bulgaria si Romania). Iar pe fondul razboiului economic declansat de SUA, China are nevoie sa gaseasca parteneri in Europa, nicidecum noi adversari. „Unii ar putea spune ca aceasta cooperare 16+1 poate diviza Europa, insa nu este adevarat. Cooperarea 16+1 nu este in niciun caz o platforma geopolitica. China sustine integrarea europeana si unitatea UE, care este o forta importanta pentru prosperitatea globala si pentru pacea universala”.

America, bagata in seama doar la Bucuresti

Noul drum al matasii pe care il construieste Xi Jinping ocoleste Romania. Ca o legatura mai rapida intre vestul Europei si Extrem Orient, asa este gandita magistrala Atena – Budapesta, pe care vor circula numai trenuri de mare viteza. Grecia, Macedonia, Serbia si Ungaria sunt implicate in noul proiect al Beijingului, semn ca Romania si portul Constanta nu conteaza pentru comertul „de Liga Campionilor”. Reamintim ca asiaticii au concesionat pe o perioada de 49 de ani portul Pireu, din Grecia, iar prin noua legatura de cale ferata cauta sa asigure coridorul de desfacere in Occident a marfurilor aduse pana in Marea Egee.

Interesant este ca America si-a sfatuit partenerii din Europa Centrala si de Est sa nu se increada in promisiunile Chinei, insa, cu exceptia Romaniei, nicio alta tara nu pare a-si stabili strategia de dezvoltare socio-economica in functie de pozitia SUA.

Ultimele stiri

  • Guvernul vrea să mărească pensiile de la 1 septembrie, dar cine le mai apucă? Speranţa de viaţă, în România, s-a PRĂBUŞIT!
  • Dramă în judeţul Neamţ: un bărbat s-a aruncat în faţa trenului. A murit pe loc!
  • Jandarmii i-au căutat, pentru droguri, „la piele” pe petrecăreții din Mamaia. Unde au putut să le ascundă tinerii
  • Horoscop – sâmbătă, 4 aprilie 2024. Berbecii au idei ciudate, iar Racii au parte de întâmplări deosebite
  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Exit mobile version