Cauta

Drepturile turistilor in timpul sejururilor

Ca turist poti cere despagubiri de la agentiile de turism daca nu esti multumit de serviciile achizitionate si poti rezilia contractul fara a fi obligat sa platesti penalizari.

Turistii nemultumiti de servicii pot face reclamatie la agentiile de turism si la Protectia Consumatorului

Cand rezervi un pachet de vacanta, acesta trebuie sa includa, potrivit legii, cel putin doua servicii din urmatoarele grupe: transport, cazare sau alte servicii de agrement, ghid, excursii la fata locului, etc. Portalul Consumator European recomanda ca, inainte de achizitionarea unui pachet turistic, sa te asiguri ca agentia aleasa are licenta in turism.

Preturile fixate in contract nu pot fi modificate cu mai putin de 20 de zile inainte de plecarea in calatorie. Daca preturile se majoreaza cu peste 10%, indiferent de motivele majorarii, poti rezilia contractul, iar agentia de turism are obligatia sa-ti ramburseze imediat toate sumele achitate, inclusiv comisionul.

Din momentul in care ti-ai rezervat vacanta, agentia de turism nu poate face schimbari majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor calatoriei fara acordul tau scris. Daca nu esti de acord, ai dreptul la o rambursare imediata a sumelor pe care le-ai achitat, fara penalizari.

Obligatii din partea agentiilor

In cazul in care apar probleme dupa ce ti-ai inceput calatoria, agentia de turism are urmatoarele obligatii:

– sa-ti ofere o alternativa corespunzatoare, fara majorarea preturilor, pentru ca tu sa-ti poti continua calatoria;

– sa-ti returneze diferenta intre sumele platite si serviciile efectiv prestate in timpul calatoriei;

– daca, din motive intemeiate, nu accepti alternativele propuse, trebuie sa ti se asigure transportul, fara costuri suplimentare, la locul de plecare sau in alta parte, cu acceptul tau;

– daca este necesar, agentia sa te despagubeasca pentru serviciile pe care nu le-a prestat. In cazul in care esti nemultumit de serviciile oferite, trebuie sa intocmesti o sesizare in scris, pe care sa o transmiti atat agentiei, cat si prestatorului de servicii turistice (conducatorul hotelului, restaurantului), precum si la Protectia Consumatorului. Daca sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, trebuie sa depui la sediul agentiei, dupa incheierea calatoriei, o reclamatie scrisa, in termenul prevazut in contract. Agentia are obligatia sa iti comunice in scris raspunsul, in termen de 30 de zile calendaristice.

Ultimele stiri

  • Eșec de proporții: consolidarea clădirilor, pusă pe pauză de Nicușor Dan
  • Doi angajaţi ai unei bănci din România, acuzaţi că i-au sustras unui client de 64 ani suma de 140.000 de euro. Cum au acţionat
  • Ce amendă rişti să încasezi dacă faci grătar pe balcon, de 1 Mai. Autorităţile au tras un semnal de alarmă
  • Anunţ despre pensiile românilor, înainte de Paştele 2024. Răsturnare de situaţie. Când vin banii. Ce a transmis Poşta Română
  • Marcel Ciolacu a răspuns printr-un atac la Mircea Geoană când a fost întrebat dacă va candida la alegerile prezidenţiale 2024
  • Pelerinaj de Florii 2024 la București. Care va traseul procesiunii. Trafic restricţionat în Capitală
  • O stradă din Cluj-Napoca a dispărut peste noapte! Trafic restricţionat din cauza unei alunecări de teren (FOTO)
  • Pericol cu peştele din magazine, înainte de Florii 2024! Ce au descoperit inspectorii sanitari
  • Tragedie pe şoselele din România. Doi tineri au murit la faţa locului!
  • Horoscop – sâmbătă, 27 aprilie 2024. Chiar şi în weekend, mai mulţi naitivi îşi doresc să se dezvolte pe plan profesional
  • Exit mobile version