Cauta

Dictatura minorităților. Reguli draconice în școli

Profesorii vor fi obligați să urmeze cursuri de istorie și cultură a romilor și să combată fenomenul de segregare în școli. Cadrele didactice vor fi urmărite dacă așează copiii romi în ultimele bănci, iar conducerea școlilor va trebui să răspundă pentru gruparea copiilor romi în anumite clase.

Limba maternă istoria și tradiția etniei trebuie predate în clasele cu romi

Școlile din țară vor intra într-un proces de monitorizare privind fenomenul segregării, iar profesorii vor fi urmăriți dacă se implică în mod direct în creșterea performanțelor la învățătură a minorităților, în special a copiilor romi. Totodată, unitățile de învățământ vor fi obligate să îi aducă în consiliile de administrație și pe părinții copiilor romi. Monitorizarea va fi începută pe parcursul anului școlar 2019-2020, în județele Constanța, Maramureș și Iași, în vederea testării aplicabilității ei la nivel național. ”Pentru prevenirea și/sau combaterea segregării școlare, unitățile de învățământ preuniversitar, indiferent de ciclurile de educație acoperite în activitatea lor, au obligația de a monitoriza repartizarea copiilor/elevilor cât mai echilibrat în grupe/clase, clădiri, ultimele două bănci, pentru asigurarea diversității socio-culturale a comunității. Refuzul unităţii pilot de învăţământ preuniversitar de a monitoriza formele de segregare şcolară sau de a raporta datele necesare pentru monitorizarea tuturor formelor de segregare şcolară, de asemenea, raportarea eronată, cu rea-credinţă, a indicatorilor urmăriţi pentru identificarea oricărei forme de segregare şcolară atrag răspunderea disciplinară, administrativă, civilă sau penală, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se arată în proiectul de act normativ elaborat de Ministerul Educației.

Istoria romilor, predată obligatoriu în clase

Ministerul Educației va urmări și va analiza indicatori precum procentul elevilor absolvenți aparținând fiecărui grup etnic pentru fiecare ciclu de educație (clasa aIV-a / clasa a VIII-a / an terminal liceu sau şcoală profesională) la nivelul unității de învățământ preuniversitar și, din acest procent, procentul celor care s-au înscris la Evaluarea Națională la finalul clasei a VIII-a / care s-au înscris la examenul de bacalaureat. Totodată, trebuie raportat numărul cadrelor didactice care au urmat cursuri despre cultura şi istoria minorităților naționale care se regăsesc în unitatea de învățământ și exemple de astfel de cursuri, dar și cursurile, în Curriculumul la decizia şcolii, care reflectă diversitatea elevilor, inclusiv istoria și cultura minorităților naționale. Monitorizarea va viza și numărul elevilor din grupurile etnice care au participat la activități extrașcolare, cum ar fi competiții, concursuri, excursii, serbări, precum și procentul părinților aparținând fiecărui grup etnic reprezentat în Consiliul de Administrație al unității de învățământ preuniversitar și în Comitetul de Părinți al fiecărei clase.

Ultimele stiri

  • Marcel Ciolacu anunță toleranță zero pentru „păcănele”. Începe marea curățenie!
  • Turcescu și Gușă s-au luat la trântă cu un monstru pervers și ticălos
  • Cum riscă bucureștenii să plătească amendă chiar dacă au plătit parcarea prin SMS
  • Noua politică a UE. Populația, forțată să cumpere mașini electrice de mici dimensiuni
  • Tragedie în Călărași. O fetiță și bunica ei au murit, după ce ar fi mâncat pește
  • Șantaj energetic? Ucraina vrea ca Europa să-i păzească depozitele de gaze
  • “Mama tuturor luptelor de la Bruxelles”: acordul pentru următorul buget al UE
  • “Efectul Netflix” în Formula 1
  • Ce nu face politicianul ca să rămână în funcție: doamna Ursula bate palma cu dreapta dură
  • Bătăliile electorale, între ciomege și drone
  • Exit mobile version