Cauta

Cum nu mai are feriboturi, CFR Marfa incearca Marea cu degetul!

Romania ar putea sa atraga 75 de milioane de euro, bani europeni, pentru proiectul de transport Autostrada maritima, din zona Marii Negre.

Ultimele feriboturi romanesti ruginesc la cheu

O oportunitate de care ar trebui sa profite CFR Marfa, insa nu mai are cu ce: de peste 7 ani, feriboturile Eforie si Mangalia, care aduceau, anual companiei un profit de 2 milioane de euro, zac nefolosite, din 2008, in Portul Constanta Sud-Agigea.

Cele doua nave romanesti asigurau transportul de marfa spre Turcia si Georgia, au un deplasament de 12.000 tdw, fiecare, si pot incarca la bord 100 de vagoane de marfa sau 80 de TIR-uri.

“Inceperea acestui trafic peste Marea Neagra ar insemna cel putin o dublare a volumelor de containere care sunt tranzitate anual prin Portul Constanta, de la 700.000, la peste 1.500.000 de containere”, spune directorul CFR Marfa, Mihut Craciun. “Am vazut planul de dezvoltare al portului care se incadreaza perfect in ceea ce dorim noi sa facem”, il completeaza si Brian Simpson, oficialul Comisiei Europene.

Intentiile de a reconecta tara noastra la liniile maritime regulate Constanta –Samsun(Turcia), Batumi(Georgia) si la legatura cu marile porturi din Europa( inclusiv pe cale fluviala), se mai lovesc de o problema: echiparea navelor cu motoare care vor folosi gazul natural lichefiat si constructia unui terminal, la Constanta, pentru acest tip de combustibil. “Sunt nave care nu pot sosi in Portul Constanta pentru ca nu pot fi alimentate cu acest combustibil”, a explicat Dan Tivilichi, directorul Administratiei Porturilor Maritime Constanta.

Proiecte ar fi, insa indiferenta statului roman costa scump CFR Marfa si portul Constanta: cele doua feriboturi ruginesc legate la cheu, sub sechestrul fiscului, fiind practic ultimele, din cele 300 de nave ale flotei comerciale romane.

Ultimele stiri

  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Exit mobile version