Cauta

CNAIR a dat 6,4 milioane euro pentru numărarea semnelor rutiere din România, deși proiectul se putea face cu 50.000 euro

Lucrări ce puteau fi executate de Centrul De Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN) din subordinea CNAIR pentru 50.000 de euro au fost oferite tot de CNAIR unei asocieri private pentru suma de 6,4 milioane de euro.

Marad Concept SRL și Net Plug SRL, societăți controlate direct sau prin interpuși de patronul Vesta Investment, Radu Spirea, au primit de la CNAIR contractul pentru realizarea sistemului de management al semnalizarii rutiere verticale, orizontale si al elementelor pasive de siguranta rutiere.

Valoarea anunțată a fost de 31.660.630 lei (6,4 milioane de euro), fără TVA. Potrivit unor surse din CNAIR, întreaga procedură de licitație a fost, de fapt, viciată de date și informații false.

Legăturile cu Vesta

Marad Concept SRL este deținută de Magdalena Danciu, partenera lui Radu Spirea, patronul Vesta Investment SRL. Iar Net Plug SRL, ce îl are ca unic asociat pe Victor Leu, a prezentat la licitația CNAIR, pentru a demonstra că este capabilă să deruleze contractul,  doar o serie de procese verbale încheiate tot cu Vesta Investment SRL. Nu facturi sau contracte. Acest lucru a avut ca scop prezentarea unor date financiare fictive. În mod oficial, societatea a avut în 2019 o cifră de afaceri de doar 160.000 euro. Mult sub pragul impus pentru contractarea serviciilor de 6,4 milioane euro.

Pentru ca asocierea Marad Concept SRL – Net Plug SRL să câștige contractul, la licitația CNAIR s-a mai înscris și Helvespid SRL, firmă care a ofertat 4 milioane de euro, cu termen de realizare de 2-3 ani. Cum această ofertă nu era prea „profi”, conducerea CNAIR s-a văzut astfel „nevoită” să opteze pentru costul de 6,4 milioane de euro al asocierii  Marad Concept SRL – Net Plug SRL.

Fost director CNAIR

Cunoscător al multor dedesubturi din CNAIR, fostul director juridic al Companiei, Alin Goga, a denunțat în mod public risipa cu dedicație a banului public. „ATENȚIE, contractul de 30 de milioane putea fi făcut de CESTRIN cu 30-50.000”, a postat Alin Goga pe o rețea de socializare imediat după ce Național a publicat ancheta „DNA scormonește printre licitațiile trucate de la CNAIR. Ca fapt divers, aplicația menită „să numere”/să inventarieze semnele de circulație din România sau cam așa ceva și pentru care compania de drumuri plătește, ATENȚIE MARE, circa 30 de milioane de lei, poate fi făcută la CESTRIN cam cu 30-50.000 (așa spun gurile rele, dar bune și credibile)!”, scria Alin Goga.

Statul avea deja echipamentele necesare

Conform unei note emisă de CESTRIN, această entitate a informat conducerea CNAIR de faptul că deține toate echipamentele și softurile necesare realizării sistemului de management al semnalizarii rutiere. După ce a prezentat conducerii CNAIR lista dotărilor pe care deja le avea, CESTRIN a atras atenția că cerințele din caietul de sarcini privind arhitectura software și hardware sunt foarte vagi. Cu toate acestea, licitația s-a organizat mai departe.

Ultimele stiri

  • Aeroportul București-Sud va deservi peste 11 milioane de pasageri/ Băluță: Împreună am făcut primul pas – GALERIE FOTO
  • Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț de ultimă oră pentru pensionari. Hotărârea, publicată în Monitorul Oficial
  • Nicușor Dan, complice prin pasivitate și dezinteres la dezastrul și jaful de la Arena Națională
  • Speranța gimnasticii românești între cei „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Candidatul AUR la Primăria Capitalei: Procurorii ne-au anunţat că au început urmărirea penală în urma plângerii la DNA împotriva lui Nicuşor Dan
  • Un bărbat înarmat care a încercat să incendieze o sinagogă din Franța, ucis de poliţie
  • Comunicat de presă COLEGIUL ECONOMIC ”VIILOR”
  • Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni. Cum va fi vremea în prima parte a lunii iunie
  • Terifiant! Director de închisoare, asasinat. Primise ameninţări cu moartea de la deţinuţi
  • Planuri de călătorie date peste cap. Zeci de oameni au ratat zborul Cluj Napoca-Paris. Ce s-a întâmplat la aeroport
  • Exit mobile version